Miele utökar sitt sortiment av ångugnar med mikrovågsfunktion

Miele utökar sitt sortiment av ångugnar med mikrovågsfunktion med mycket prisvärda modeller och en produkt med fast vattenanslutning.

Ångugn eller mikrovågsugn? – Förr var matlagningstokiga tvungna att välja en av dessa produkttyper eftersom det ofta bara finns plats för en ytterligare inbyggnadsprodukt bredvid ugnen i köket. Efter introduktionen av Mieles toppmodell (DGM 6800) på marknaden för ett år sedan har detta förändrats. Denna produkt är nämligen en komplett ångugn och mikrovågsugn i ett. En njutbar och vitaminbevarande tillagning i ånga är på detta sätt möjlig, samtidigt som produkten kan användas för snabb uppvärmning i mikrovågsugnen. Nu rundar Miele av sortimentet med prisvärda modeller. Dessa ger ett lika stort tillagningsspektrum som toppmodellen, men de har färre automatikprogram och andra displayer.

Alla ångugnar med mikrovågsfunktion har Miele-beteckningen DGM och har en rad gemensamma egenskaper: ett tillagningsutrymme med 40 liters volym, MultiSteam-tekniken med en 3,3 kW effektstark ånggenerator för snabba uppvärmningstider och en jämn ångfördelning i tillagningsutrymmet, samt en mikrovågseffekt som kan regleras i sju lägen (max. 1 000 W). Alla modeller har även funktionen sous vide. Med denna tillagas vakuumförpackade livsmedel i låga temperaturer och med en lång tillagningstid. Mieles vakuumförpackare är därför ett komplement som passar perfekt till ångugnarna med mikrovågsfunktion – både visuellt och vad gäller funktion. En 45 centimeter hög DGM med underbyggd vakuumförpackare fyller en klassisk 60 centimeters ugnsnisch.

Lansering
Mieles nya ångugnar med mikrovågsfunktion kommer under maj 2016.

Från 22 900 kr

För mer information om Mieles ångugnar med mikrovågsfunktion, kontakta
produktchef Mikael Gefvert
E-post: mikael(punkt)gefvert(snabel-a)miele.se eller läs mer på miele.se

• automatikprogram
  • directsensor-styrning
  • dgm 6401
  • dgm 6800
  • ångugn med mikrovågsfunktion
  • ångugn med mikro

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 700 anställda och med produktion i Tyskland. 2014/2015 omsatte Miele koncernen 3,49 miljarder euro.