Niklas Mair ny vd för Miele Sverige

Den 1 januari 2021 tillträdde Niklas Mair som verkställande direktör för Miele AB. Niklas efterträder Holger Keisinger som i sin roll som vd för Miele Nordic kommer att leda den expanderande nordiska organisationen.

Niklas Mair tog i mars 2020 över som Sales Director Domestic med ansvar för försäljningen av Mieles hushållsprodukter. Niklas har lett den framgångsrika utvecklingen av vitvarukoncernen Mieles svenska säljorganisation och var ett självklart val för styrelsen när en ny vd skulle utses.

Niklas Mair kommer även fortsatt ha ansvar för försäljningen av hushållsprodukter.

Niklas Mair
niklas.mair (at) miele.com

Holger Keisinger
holger.keisinger (at) miele.com

• vd
  • verkställande direktör
  • miele ab
  • niklas mair
  • holger kaisinger

Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2018/2019 omsatte Miele-koncernen 4,16 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 500 anställda runt om i världen.