Nya handtagslösa kylskåp från Miele med blackboard-dörr

Inköpslistan och nästa läkarbesök – information som finns på kylskåpsdörren i många familjer. Miele erbjuder nu en praktisk och snygg lösning: Kyl/frys-kombinationer med en yta som du kan skriva på, Blackboard edition. Denna och andra dörrvarianter är det mest iögonfallande kännetecknet för generation K 20 000. De har också en modern design utan synliga handtag, är bra utrustade och energisnåla.

I serien K 20 000 finns kylskåp, frysskåp och kyl/frys-kombinationer. Med sina 182 till 200 cm höga fristående skåp tillhör de de mest omtyckta. Alla modeller har energieffektivitetsklass A++ eller A+++.

Du kan skriva på Blackboard edition-dörren med krita och den är lätt att rengöra. Detta är tänkt framför allt för unga familjer och är en del av ett omfattande designprogram. Nya är även de glänsande glasytorna i färgerna briljantvitt och obsidiansvart. De kompletterar de klassiska ytorna i vitt och rostfritt. Skåpen är raka och puristiska och passar bra in i moderna kök.

Skåpen har inga synliga handtag. En del av skåpen är utrustade med dörröppningshjälpen Click2open som gör det enkelt att öppna dörren, även flera gånger efter varandra. Den nya serien har en TFT-manöverpanel i färg med touchknappar, som är anpassad till Mieles inbyggnadsprodukter i generation 6000.

Mindre förpackningar som senapstuber och små glasburkar med olika innehåll ligger ibland lite huller om buller i kylskåpet eller i dörrhyllorna. Nu kan du lägga dem i den nya lådan CompactCase som kan sättas in på alla hyllor i kylskåpet.

Flexibel belysning och längre hållbarhet

Alla fristående skåp har en energisnål LED-belysning, som dimrar upp belysningen när dörren öppnas, en specialitet hos Miele. Vissa skåp har även FlexiLight-belysning på hyllornas främre kant. Denna kan varken ställas för eller täckas över, ser till att belysningen är jämn och inte bländar. Tack vare kontakterna på sidorna kan glashyllorna med belysning flyttas både uppåt och neråt för att exempelvis en tårta ska få plats. Det nya belysningskonceptet avrundas hos kyl/frys-kombinationerna med belysning för frysdelen. Denna finns på kylskåpsdörrens underkant och lyser därifrån upp fryslådorna i frysdelen.

Beroende på modell finns olika system för längre hållbarhet och fräschhet för livsmedel. Med funktionen DailyFresh kan du ställa in fuktigheten i frukt- och grönsakslådan så att förvaringen för frukt och grönsaker förbättras. För PerfectFresh och PerfectFresh Pro är även temperaturen lägre vilket ger frukt, grönsaker, kött, fisk och mejeriprodukter betydligt längre hållbarhet.

Lansering
Våren 2016

För mer information om Mieles nya kyl- och frysskåp, kontakta
produktchef Henrik Israelsson
E-post: henrik(punkt)israelsson(snabel-a)miele.se eller läs mer på miele.se

• frysskåp
  • k 20000
  • kylfryskombinationer
  • kylskåp

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 700 anställda och med produktion i Tyskland. 2014/2015 omsatte Miele koncernen 3,49 miljarder euro.