Nya kaffemaskiner med 20 drycker och automatisk avkalkning från Miele

Med två nya fristående kaffemaskiner erbjuder Miele ännu mer njutning och komfort. De nya kaffemaskinerna CM7 erbjuder upp till 20 olika drycker, bland dessa även te. Toppmodellen CM 7500 avkalkas dessutom automatiskt.

Long black, Flat white, Espresso macchiato och mycket mer – bara vid urvalet av kaffe kommer den som älskar de svarta bönorna att känna sig som en barista. Det finns 16 olika kaffedrycker och önskar någon en kopp te så erbjuder de nya kaffemaskinerna från Miele även detta. Svart te, örtte, rött te och även grönt te bryggs med optimal vattentemperatur.

Jämfört med kaffemaskinerna i CM6-serien är CM7 utrustad med större behållare för vatten, bönor och kaffesump. Ytterligare en bekväm funktion är kaffe- och tekanne­funktionen. Om du väntar besök, brygger kaffemaskinen upp till åtta koppar i en kanna.

Med uttagbar bryggenhet och den automatiska genomspolningen av mjölk­led­ningarna är Mieles kaffemaskiner en förebild vad gäller hygien. Toppmodellen CM 7500 avkalkas dessutom automatiskt nattetid när kaffemaskinen inte an­vänds. Avkalknings­medlet till­sätts med en patron som räcker ungefär ett år.

När det kommer till design och användarkomfort påminner de nya fristående kaffe­maskin­erna om inbyggnadsmodellerna i generation 6000. Det börjar med manöver­panelen som är en TFT-display (C Touch) i färg för enkel och själv­för­klar­ande användning och fortsätter med funktionen CupSensor, automatisk höjd­inställning för koppen.

Andra bekväma funktioner som även finns hos andra kaffemaskiner från Miele är samtidig bryggning av två koppar kaffe (One Touch for Two), pro­gram­mering av upp till tio individuella användarprofiler och LED-belysningen vid kaffetappen (BrilliantLight).

CM7-modellerna finns i färgerna briljantvitt och obsidiansvart i modellerna CM 7300 och CM 7500. CM7500 är utrustad med automatisk avkalkning, koppvärmning i rostfritt stål och en manöverpanel med kromfinish bakom kaffetappen.

Rekommenderat cirkapris: från 19 990 kr

Lansering
November 2015

För mer information om Mieles nya kaffemaskin CM7, kontakta
Mikael Gefvert, produktchef Miele
E-post: mikael(punkt)gefvert(snabel-a)miele.se eller läs mer på www.miele.se

• cm 7300
  • cm 7500
  • cm7
  • kaffemaskin
  • automatisk avkalkning
  • kaffe och te
  • te
  • kaffe

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 741 anställda och med produktion i Tyskland. 2014/2015 omsatte Miele koncernen 3,49 miljarder euro.