Nya Miele G 7000 diskmaskiner med PowerDisk doserar automatiskt

Nya Miele G 7000 diskmaskiner erbjuder en hittills oöverträffad frihet – tack vare AutoDos med integrerad PowerDisk, ett unikt system för automatisk dosering av diskmedel. De nya diskmaskinerna kan dessutom styras och programmeras via mobilen. Det enda som återstår att göra själv är att stoppa i och ta ut disken samt ibland byta ut PowerDisk. Allt annat sköter diskmaskinen.

PowerDisk rengör kraftfullt och skonsamt
Det unika diskmedlet PowerDisk från Miele ger ett mycket bra diskresultat enligt ett oberoende testinstitut. Formulan är noggrant anpassad till G 7000 diskmaskiner med AutoDos och ger en både kraftfull och skonsam rengöring. G 7000 diskmaskiner har också den klassiska diskmedelsbehållaren med två fack i luckan för användning av traditionella diskmedelstabletter eller pulver.

Bekväm styrning av programmering via app i mobilen
Alla G 7000-modeller med AutoDos kan kopplas upp mot wifi och styras via en app i mobilen. Diskmaskinen kan startas och stängas från valfri plats. Program och tillval kan aktiveras via mobilen, påfyllningsnivåer kan kontrolleras (med automatisk signal) och diskmedel kan beställas online.

Ytterligare en avlastning i vardagen ger den nya funktionen AutoStart. Eftersom det alltid finns diskmedel i maskinen kan den programmeras så att den automatiskt startar regelbundet samma tid, t.ex. varannan morgon kl 09.00. Även olika starttider kan programmeras, en för vardagar och en för helger. Vid behov med olika diskprogram.

M Touch-styrning nu också i helintegrerade diskmaskiner
Miele lanserar M Touch färgdisplay nu även på helintegrerade diskmaskiner. Den intuitiva och användarvänliga displayen liknar en smartphone med både symboler och text där du sveper och klickar för önskade val och finns bara hos Miele.

Ännu fler nyheter
Också insidan har fått förbättrade funktioner med FlexLine-korgar för maximal flexibilitet. Varannan pinne i överkorgen kan fällas ner. Det gör att frukost- och dessertskålar får plats på högkant så att vattnet kan rinna av bättre och det sparar plats. Dessutom finns extra hållare och stöd av silikon för att ömtåliga glas, koppar och skålar eller lätta plastdelar ska stå stadigt och säkert. I den nya tredelade 3D-MultiFlex-besticklådan kan högra delen sänkas ned för ännu bättre plats.

Ett helt nytt kretsloppssystem för vattnet skonar miljön med vattenförbrukning från sex liter och energieffektivitet A+++ minus 10 procent. Beprövade Miele-funktioner finns även i G 7000-diskmaskinerna som programmet QuickPowerWash (rengöringseffekt A på 58 minuter), BrilliantLight LED-belysning inuti diskmaskinen och öppning av handtagslös lucka med två lätta knackningar på luckan (Knock2open).

Designutmärkelser
Miele har erhållit både iF Gold Award 2019 och iF Product Design Award 2019 för två G 7000 diskmaskiner. Läs mer om alla Miele-produkter som erhållit iF Design Award 2019 här.

För mer detaljerad information om de nya funktionerna i diskmaskinerna, se bifogad PDF.

Lansering i Sverige: September 2019

För mer information om G 7000 diskmaskiner, kontakta
produktchef Henrik Israelsson, henrik.israelsson (at) miele.se,
tel 08-562 29 000
eller läs mer på miele.se/G7000

• g7000
  • flexline
  • g 7000
  • autostart
  • powerdisk
  • autodos
  • diskmaskiner

Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2018/2019 omsatte Miele-koncernen 4,16 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 200 anställda runt om i världen.