Miinto.se vårförsäljning ökar markant trots rådande kyla

Under den senaste perioden har kylan parkerat sig i hela landet och termometern visar ständigt lägre temperaturer än normalt.
Detta har givetvis påverkat detaljhandeln då mössor, vantar och vinterjackor ännu inte har fått flytta upp på vinden. Klädhandeln generellt har årets tre första månader backat med 4,5 % jämfört med samma period i fjol. Butikernas skyltfönster och lager är påfyllda med vårens och sommarens alla plagg medans det kalla vädret gör att konsumenterna än så länge håller hårt i sina plånböcker. Ingen är särskilt sugen på att handla vårens färgglada plagg när mörkret och kylan fortfarande är ett faktum i vårt land.

Däremot visar försäljningen på www.miinto.se raka motsatsen.
I jämförelse med samma period år 2012 har transaktionerna på Miinto.se ökat med fantastiska 197 % och intäkterna har ökat med hela 188 %.
Detta är över all förväntan i den redan hårda motvinden mot sämre konjunkturer och en tuff konkurrens på marknaden. Att försäljningen inom klädhandeln sjönk med 2,1 % under år 2012 jämfört med år 2011 är alltså inget som märks av på www.miinto.se.

Trots handels motgångar fortsätter däremot e-handeln tillväxt att öka och sifforna för 2012 visar att e-handelns omsättning ökat med 14 % vilket motsvarar nästan 4 miljarder kronor.
Lin Eriksson, marknadschef på Miinto.se berättar att de kommer fortsätta satsa på att ta större andelar av onlinemarknaden och planerar inte att hålla tillbaka resurser i företaget utan snarare tvärtom.

Lin Eriksson fortsätter att kommentera de positiva siffrorna med: ”En anledning till våra fantastiska resultat har till stor del att göra med att vi erbjuder våra kunder rätt produkt, i rätt tid och till rätt pris. En annan del av framgångsfaktorerna till att Miinto.se ökar så pass markant är att vi inte behöver anpassa våra skyltfönster efter säsong utan kunden kan själv orientera sig runt i vårt stora sortiment som erbjuder över 30.000 produkter från 4000 olika varumärken direkt från Sveriges främsta butiker.”

• vårkyla
  • vår2013