Precis som ett levande ljus – men med batteri och brinntid på 400 timmar

Precis som ett levande ljus – men med batteri och brinntid på 400 timmar

Ett elektronisk lyktljus från Berglund ger dig behagligt och naturtroget ljus i alla typer av lyktor. Ljuset ser ut som ett vanligt stearinljus, men drivs med fyra 1,5-voltsbatterier. Modern teknik i kombination med ett klassiskt utförande ger ett naturligt och behagligt sken, allt styrt av skymningssensor. Med en drifttid på upp till 400 timmar skapar det elektroniska lyktljuset stämning i såväl gravlyktor som trädgårds- och bordslyktor, för ett riktigt ”Välkommen hem- ljus”. On/off-knapp finns.

Lyktljus Electronic från Berglund finns i din butik, läs mer på www.berglund-sweden.se för att få mer information samt hitta närmaste återförsäljare.

Lyktljus Electronic finns i två storlekar:
Lyktljus 10, Höjd: 104 mm, diam: 59 mm
Rekommenderat cirkapris i butik: Från ca 89 kr inkl moms.

Lyktljus 16, Höjd: 164 mm, diam: 73 mm
Rekommenderat cirkapris i butik: Från ca 99 kr inkl moms.

Berglund Sweden ägs sedan 2002 av Miljöcenter. Företaget grundades 1897 och var då ett plåtslageri med säte i Gällstad i Västergötland. Berglund Sweden är bland annat Nordens ledande tillverkare av postlådor och för nu traditionen med hantverk och design in i framtiden med högkvalitativa produkter för utemiljö.