218 000 blev Miljonlotteriets högsta bingojackpott 2017

​​Åse vann Miljonlotteriets högsta bingojackpott 2017

2017 slutade och 2018 började extra bra för Åse i Strängnäs då hon vann jackpotten på 218 000 kronor på miljonlotteriet.se. Det var den största jackpotten under 2017.

Efter en tids sjukdom inom familjen kom äntligen en ljuspunkt för Åse i Strängnäs. I slutet av november 2017 fick hon jackpott i bingospelet Stjärnjacken på miljonlotteriet.se och blev 218 000 kronor rikare.

– Jag har aldrig vunnit pengar så det kom som en chock och det tog flera dagar innan jag fattade att det var sant.

Åse har varit prenumerant hos Miljonlotteriet i olika omgångar från sommaren 2007 och den aktiva prenumeration hon har nu startade sommaren 2013.

– Jag gick med från början för det goda ändamålet.

På miljonlotteriet.se har Åse spelat regelbundet de sista åren och pengarna kommer väl till pass då hon exempelvis ska flytta under 2018.

– Vinsten kom som en gudagåva. Jag har gett en del till olika hjälporganisationer samt köpt mat, presenter och kläder till de som behöver. De flesta jag hjälpt är ensamstående äldre kvinnor som har dålig pension. Även vänner och släkt som har varit i knipa har fått hjälp, det är en sådan skön känsla att kunna ge.

Miljonlotteriet grundades 1964 och är ett av Sveriges äldsta lotterier. Företaget erbjuder skraplotter via prenumeration, online och i butik samt bingo på nätet. Visionen är att Miljonlotteriet ska berika människors vardag. Miljonlotteriet ägs av IOGT-NTO-rörelsen vars arbete ger barn och vuxna stöd att komma till en drogfri miljö. Hela överskottet från Miljonlotteriets verksamhet går till IOGT-NTO-rörelsens arbete. Sedan år 2000 har man bidragit med nära 2 miljarder kronor. Läs mer på: www.miljonlotteriet.se