Lena från Gnosjö vann 110 000 på Miljonlotteriets onlinebingo!

Lena från Gnosjö vann 110 000 på Miljonlotteriets onlinebingo!

Lena från Gnosjö älskar rockbandet Rolling Stones. Tack vare en storvinst från Miljonlotteriet planerar hon nu att resa i bandets fotspår.

Musikälskaren Lena, 61, har länge drömt om att få se sitt favoritband Rolling Stones utomlands. Nu kan drömmen gå i uppfyllelse tack vare en fantastisk bingovinst.

– Det var en helt otrolig känsla när jag satt framför datorn och fick se jackpotten slå in, berättar Lena.

– Och tänk, det var faktiskt tack vare Rolling Stones som vinsten blev verklighet. Jag hade nämligen inte förstått vitsen med datorer tills en vän visade mig att man kan läsa om Rolling Stones på internet. Jag hittade en oupptäckt värld och blev helt frälst. Sen började jag utforska vad som mer fanns på webben och då fann jag Miljonlotteriets bingo.

Vinsten planerar hon att spendera helt och hållet på musiken. En resa till New York med ett besök på mytomspunna Chelsea Hotel, där storheter som Janis Joplin och Jimi Hendrix brukade hålla till, står högt på önskelistan. En rundresa i USA med bluegrass som tema vill hon också göra. Och så ska hon förstås se Rolling Stones.

– Jag hoppas innerligt att jag får se dem nästa år. Det ryktas om att de ska spela på Glastonbury-festivalen i England. Jag har sett på bilder att det brukar vara väldigt lerigt i på festivaler, men vad gör man inte för Stones, skrattar Lena.

Lena vann sin jackpott när hon spelade bingospelet Stjärnjacken, som är ett av 16 olika bingospel på Miljonlotteriets hemsida. Just Stjärnjacken når ofta höga jackpottar och rekordet är 230 878 kronor, som vanns av Laila i Gullspång i september 2011.

– Vi är oerhört glada för alla våra vinnare. Med två bingorum har vi en ny vinnare nästan varje minut. Totalt kommer vi dela ut närmare 20 miljoner i vinster i år, säger Mattias Westholm, vice vd och verksamhetsansvarig för Miljonlotteriets onlinespel.

OM MILJONLOTTERIET Efter mer än 40 år av framgångsrik lotteriförsäljning är Miljonlotteriet i dag Sveriges näst största skraplotteri. Vi erbjuder utöver skraplotter även bingo på nätet. Överskottet från verksamheten går till IOGT-NTO:s arbete mot alkohol, droger och våld bland barn och ungdomar. De senaste 10 åren har Miljonlotteriet bidragit med över 1 miljard kronor.