EUROPAS MEST KRAFTFULLA BATTERIDRIVNA KEDJESÅG

Kombinationen av den senaste innovativa 36V Lithium+ MAX POWER™ batteriteknologin och högpresterande borstlös motor gör nya RCS36X3550HI till den mest kraftfulla batteridrivna kedjesågen i Europa. Ryobis kedjesåg genererar prestanda jämförbar med en genomsnittlig bensindriven motorsåg, men utan utsläpp och halva bullernivån. Kapning av varierande träslag görs med lätthet, tack vare den imponerande höga kedjehastighet på upp till 21 m/s.

Ryobis patenterade 36V Lithium+ batteriteknologi tas nu till nästa nivå med nya MAX POWER™ teknologin som genererar upp till 2 ½ gånger mer kraft jämfört med tidigare generation. Det kompakta och lätta 5,0 Ah batteriet klarar upp till 160 kapningar på en uppladdning*. Den högeffektiva borstlösa motorn levererar ett högt vridmoment, utmärkt hållbarhet och välbalanserad viktfördelning.

Den förbättrade prestandan öppnar för ytterligare ett användningsområde där batteridrivna kedjesågar inte varit tillräckliga tidigare. Förutom det är den tyst, kraftfull, lätt att starta och utesluter bränslemix, avgaser och sladd.

- Kedjesågen är perfekt utvecklad för trädgårdsarbete, kapa ved eller på byggplatser med begränsat utrymme, säger Fredrik Backert, Trade Marketing Manager på Ryobi.

Den batteridrivna kedjesågen är utrustad med lättanvänd verktygsfri kedjespänning, 35 cm Oregon® svärd, automatisk kedjesmörjning, mekanisk kedjebroms och elektrisk motorbroms för maximal säkerhet. Sågen är utrustad med mjukt gummibelagt grepp och anti-vibrationshandtag för hög komfort och väger endast 5,5 kg.

En verklig innovation från Ryobi: Maximal prestanda, säkerhet och komfort kombinerat med ett helt utsläppsfritt drivmedel.

*Diameter upp till 10 cm

36V Kedjesåg

RCS36X3550HI

4.199:-

Alla RYOBI® produkter levereras med 2 års garanti.

För mer information om RYOBI® och våra produkter besök www.ryobitools.se

Ytterligare information

För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Fredrik Backert på telefon

+46 (0)738 20 80 90  eller e-mail: fredrik.backert@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök vår hemsida; www.ryobitools.se

Om Ryobi

Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.