Känn kraften med de nya elektriska trädgårdsverktygen från Ryobi®

Att hålla trädgården ren och fin har aldrig varit enklare. Det nya sortimentet av elektriska trädgårdsredskap från Ryobi inkluderar både häcksaxar, slyröjare och grästrimmars, alla utformade för att göra mer - för dig.

• Grästrimmer och slyröjare med bakmonterad motor: Designad med motorn bak för bästa balans och användarkomfort.
  • Kompakt grästrimmer: Lätt och flexibel maskin som enkelt trimmar kanter och detaljer
  • Kraftig 700W häcksax: Kraffull häcksax med många möjligheter.
  • Ergonomisk häcksax: Teleskopiskt skaft och vinklingsbart klipphuvud i tre positioner för extra räckvidd.

Som en av de största och mest innovativa tillverkarna av elverktyg och trädgårdsmaskiner på marknaden, har Ryobi® som målsättning att leverera  enastående prestanda och tillförlitlighet.

Som en del av sortimentet för 2012 lanserer Ryobi flera nya och innovativa elektriska produkter med en rad unika egenskaper.

Grästrimmer och slyröjare med bakmonterad motor RLT7038 / RBC1020
Den nya grästrimmern och slyröjaren, med motor placerad baktill, från Ryobi ger enastående kontroll kombinerat med kraftig 600W respektive 1000W motor. Båda versionerna har bred arbetsyta, grästrimmern levereras med ett 38 cm trådmatat huvud och slyröjaren levereras både med 20 cm klinga och 38 cm trådmatat huvud. Ett fullt justerbart främre handtag gör att användaren själv kan välja en arbetsställning som passar dem. Båda maskinerna kommer med delbart skaft, som betyder att enheten kan delas i två delar för enkel förvaring eller transport.

Egenskaper:

• Effekt: 700W (RLT7038) 1000W (RBC1020)
  • Klippbredd: trimmerhuvud 38 cm / klinga 20 cm (RBC1020)
  • Klippsystem: Trådmatning/ roterande klinga
  • Trådtyp: 2 x 1,5 mm
  • Vikt: 4,8 kg

Standardutrustning: Dubbelmatande trimmerhuvud, klinga (endast på slyröjaren), sele (endast på slyröjaren)

Kompakt 300W grästrimmer RLT3025S
Den nya kompakta grästrimmern från Ryobi ger en jämn och snabb övergång mellan trimmning och kantklippning tack vare en unik roterbar axel. Två handtag ger optimal komfort under bruk, speciellt i längre perioder.

Effektiv 300W motor ger maskinen bästa förhållandet mellan vikt och effekt, något som gör den lätt att använda i trädgården. Klippbredd på 25 cm ger effektiv klippning och ökad produktivitet. Flexibilitet och komfort går hand i hand med den nya kompakta grästrimmern.

• Effekt: 300W
  • Klippbredd: 25 cm
  • Klippsystem: Trådmatning
  • Trådtyp: 2 x 1,2 mm
  • Vikt: 1,65 kg

Standardutrustning: 2 x 1,2 mm tråd

700W häcksax med HedgeSweep™ RHT700RL
Det finns sju anledningar till att den nya 700W häcksaxen från Ryobi är en perfekt maskin för varje trädgård:

1) 700W motor
2) 65 cm svärd
3) 32 mm grenkapacitet
4) Laserskuret svärd
5) Roterbart bakre handtag
6) Dubbelverkande blad
7) Lövuppsamlaren Hedgesweep

Det roterbara bakre handtaget i kombination med den stora främre bygeln gör det möjligt att klippa häckar i olika vinklar. Laserskuret svärd med anti-glid skär för snabba och rena klipp. Bladen drivs av dubbla kolvkompressorer som ger mindre vibrationer och försäkrar en bättre användarupplevelse. HedgeSweep är ett avtagbart lövuppsamlarsystem som håller de färdigklippta områdena fria från avklippta grenar och löv. Med all sin kraft och nyttiga funktioner är denna produkt en tuff utmanare på marknaden för elektriska trädgårdsmaskiner.

• Effekt: 700W
  • Svärdlängd: 65 cm
  • Grenkapacitet: 32 mm
  • Bladtyp: Dubbla blad/skär

Standardutrustning: HedgeSweep™, svärdskydd

Ergonomisk 450W häcksax RHT450X
Med vinklingsbart klipphuvud i tre positioner ger den nya häcksaxen från Ryobi med teleskopiskt skaft maximal flexibilitet och optimal räckvidd i alla lägen. Den unika designen med central justering gör att användaren kan förlänga räckvidden långt utöver vad som är möjligt med en traditionell häcksax. Detta gör att verktyget är perfekt för att nå upp och över höga och djupa häckar, utan att behöva en stege.

Den nya häcksaxen har även ett roterbart bakre handtag som ger användaren maximal flexibilitet vid klippning i svåråtkomliga utrymmen. Detta gör att häcksaxen är idealisk för en mängd olika uppgifter i varje trädgård. Häcksaxen är även kompatibel med Ryobi HedgeSweep™ håller de färdigklippta områdena fria från avklippta grenar och löv.

• Effekt: 450W
  • Bladlängd: 45 cm
  • Grenkapacitet: 18 cm
  • Bladtyp: Dubbla blad/skär

Standardutrustning: Svärdskydd

Rekommenderade cirkapriser inkl. moms

Grästrimmer med motor bak; RLT7038 - 899:-
Slyröjare med motor bak; RBC1020 - 1199:-
Kompakt 300W grästrimmer; RLT3025S - 399:-
700W häcksax HedgeSweep™; RHT700RL - 1499:-
Ergonomisk 450W häcksax; RHT450X - 1199:-

Alla Ryobi produkter har 2-års garanti.

Ytterligare information
För ytterligare information, kontakta Trade Marketing Manager Thomas Norbergpå tfn: +46 (0)732 30 78 44 eller e-post: thomas.norberg@tti-emea.com. Kontakta kundservice på telefon +46 (0)8 24 60 30 om du vill ha information om närmaste Ryobi-återförsäljare eller besök www.ryobitools.se

Om Ryobi
Ryobi har i mer än 40 år varit en ledande producent av högkvalitativa verktyg till bra priser. Ryobi har alltid varit lyhörd för marknadens önskemål och företaget har därför kunnat utveckla innovativa verktyg med alla erforderliga egenskaper. För professionella hantverkare och seriösa hemmafixare, i verkstaden eller trädgården. Oavsett behov får du alltid valuta för pengarna när du köper ett verktyg från Ryobi. Ryobi ingår, liksom Homelite och de professionella elverktygsmärkena AEG och Milwaukee i Techtronic Industries breda produktutbud.