Välkommen till MiMs nya webbsida

Marknadsföreningen i Malmö lanserar en ny webbsida – en samlingsplats för nyheter, inspiration och nätverksträffar www.mim.m.se. Webbsatsningen lanseras samtidigt som föreningen implementerar ett nytt eventsystem.

Den nya hemsidan, i nytt grafiskt snitt, erbjuder besökarna fler och bättre möjligheter att tillgodose sig information och nyheter om vad som händer i Marknadsföreningen i Malmö. Stort tack till våra sponsorer och samarbetspartners: Simpel AgencyApsis och Emma Ingolf - som gjort det möjligt att förverkliga en ny hemsida!

Fyra nyanser av orange

Marknadsföreningen i Malmös grafiska identitet tar avstamp i den tidigare, med samma logotyp, men har utvecklats och gjorts mer omfattande. Ett nytt koncept i identiteten är att föreningens färg orange tar större plats – en färg som för oss symboliserar kreativitet, glädje och tillväxt.

- Under våren har många bitar fallit på plats. Vi har sakta börjat rulla ut vår nya grafiska identitet som bättre kommunicerar vår verksamhet. Ett nytt eventverktyg har implementerats och en ny hemsida har kommit på plats. Nu fortsätter vårt arbete att fylla hemsidan med mer information, inspiration, erbjudanden och kunskap, säger Andrea Bodecker, verksamhetsansvarig på Marknadsföreningen i Malmö.

- Vi arrangerar inspirerande nätverksträffar med spännande föreläsare inom ett brett område för våra medlemmar och gäster. Detta vill vi ska avspeglas på vår hemsida så att även besökarna på webben förstår bredden och möjligheterna med att utbyta erfarenheter, höja sin kompetens samtidigt som man får möjlighet att knyta kontakter under trevliga nätverksformer, fortsätter Andrea.

Som besökare till MiMs nya hemsida kan det vara bra att veta att navigeringen är i princip densamma, men en del förändringar har gjorts för att göra hemsidan mer lättnavigerad och den är sammankopplad med Apsis verktyg. De som är medlemmar behöver inte längre ha inloggningsuppgifter när man registrerar sig på Marknadsföreningen i Malmös events.

Vilka är Marknadsföreningen i Malmö?

Marknadsföreningen i Malmö är ett av Sydsveriges största nätverk för både företag och privatpersoner som delar intresse och kunskap om information, reklam, kommunikation, marknadsföring, kreativitet, innovation, trender, PR & media.

Vi vill väcka engagemanget för nätverkandet och få Malmös näringsliv att blomstra. Vid frågor och för mer information kontakta:

Andrea Bodecker, Verksamhetsansvarig

info@mim.m.se