Dags att söka till SummerWorks

Dags att söka till SummerWorks

Målet med SummerWorks är att ge ungdomar ett första smakprov på arbetslivet. Vi presenterar fastighetsbranschen och vill skapa en förståelse för det egna bostadsområdet. SummerWorks är inte bara ett sommarjobb. Här utbildas ungdomarna även i hur arbetsmarknaden fungerar och de får också arbeta med attityder gentemot varandra och det egna ansvaret för både boende och framtida yrkesliv.

För att söka till SummerWorks ska du vara mellan 16 – 17 år och bo hos Mimer. Du tycker om att arbeta praktiskt och tillsammans med andra i ett team. Du är bra på att hålla tider, är engagerad i arbetet och kan möta våra kunder på ett bra sätt.

Årets SummerWorks äger rum under vecka 26–28 och vi kommer anställa totalt cirka 30 ungdomar. Arbetsuppgifterna består av lättare fastighetsskötsel och parklek ute i våra bostadsområden.

Ansökningsperioden pågår 19 februari – 31 mars.

Läs mer och ansök här