Jul, drömmar och omtanke i årets sista Hemma Hos

Jul, drömmar och omtanke i årets sista Hemma Hos

Med bara några veckor kvar till jul är Hemma Hos tillbaka med ett nummer fyllt av omtanke och värme.

I det här numret kan du bland annat läsa om Våga bry dig, ett samverkansprojekt mellan Mimer, Västerås stad och polisen. Tillsammans vill vi få grannar att visa omtanke om varandra och våga agera vid oro över att någon far illa.

Hemma Hos hälsar också på hos Västerås Stadsmission som flyttar in i det som tidigare var Marion Belins ateljé på Skolgatan. Här planeras en mötesplats för människor som befinner sig i ensamhet och längtar efter ett sammanhang.

Utöver information om vad som är på gång i våra bostadsområden träffar vi också Julia, Mimers hyresgäst som verkligen drömmer om julen. Hos henne är julpyntet framme redan innan de första höstlöven faller till marken. Och vad kan förresten vara juligare än att få snöra på sig skridskorna tillsammans med familj eller vänner? I år blir isbanan i centrum ännu större då den flyttar från Melkertorget till Stora torget.

Hemma Hos vill också avsluta året med en påminnelse om att juletider kan vara en svår tid för vissa människor. Hjälp oss på Mimer att hjälpa andra västeråsare genom att stötta Lokala hjälpens arbete. Ett litet bidrag kan göra stor skillnad, du läser mer om insamlingen på sida 11 i tidningen.

Vi önskar er en riktigt god jul och ett gott nytt år.

Läs Hemma Hos nr 4/2023

Om Mimers kundtidning Hemma Hos
Alla våra hyresgäster får Hemma Hos direkt hem i brevlådan fyra gånger/år. Vi gör reportage hos hyresgäster, diskuterar bostadspolitiska- och miljöfrågor samt presenterar vår verksamhet och våra medarbetare. I tidningen finns det alltid tävlingar och schysta erbjudanden med Mimerkortet.

Har du tips på nyheter eller är ett företag som vill annonsera eller vara med på Mimerkortet? Kontakta kommunikation@mimer.nu