Årets första nummer av Hemma Hos är här

Årets första nummer av Hemma Hos är här

I vårens nummer av Hemma Hos har vi samlat hemlängtan från olika delar av livet. Vi träffar Filip och David, två 16-åringar som ställt sig i Mimers bostadskö och drömmer om sin första lägenhet. Vi möter också Sylvia som bott i sitt hus på Vallby sedan 1966 och inte kan tänka sig att bo någon annanstans.

Hemma Hos besöker Mimers Kollage där Tjejforum bedriver sin verksamhet. Tjejforum är ett initiativ inom ramen för projektet På lika villkor och under 2022 tilldelades de Västmanlands Jämställdhetspris.

I det här numret kan du också läsa om Kvarteret Förseglet på Öster mälarstrand där Mimer bygger totalt 183 lägenheter, om möjligheten till bilpool för våra hyresgäster samt hur Mimer förbereder våren i bostadsområdena genom att beskära buskar och häckar.

Under "Mitt område" berättar vi som vanligt om de större åtgärder vi gör i våra fastigheter och bostadsområden. Trevlig läsning!

Läs Hemma Hos 1/2023

Om Mimers kundtidning Hemma Hos

Alla våra hyresgäster får Hemma Hos direkt hem i brevlådan fyra gånger/år. Nummer två delas ut till samtliga västeråsare som samhällsinformation. Vi gör reportage hos hyresgäster, diskuterar bostadspolitiska- och miljöfrågor samt presenterar vår verksamhet och våra medarbetare. I tidningen finns det alltid tävlingar och schysta erbjudanden med Mimerkortet.

Har du tips på nyheter eller är ett företag som vill annonsera eller vara med på Mimerkortet? Kontakta kommunikation@mimer.nu