Mimer får utmärkelsen den vita älgen i kategorin samverkan

Mimer får utmärkelsen den vita älgen i kategorin samverkan

1 september delades utmärkelsen Den vita älgen ut för första gången av Sveriges Allmännytta. Mimer stod som vinnare i kategorin Samverkan.

Utmärkelsen Den vita älgen

Utmärkelsen Den vita älgen delades för allra första gången ut 1 september 2021 till medlemmar i Digitaliseringsinitiativet. Utmärkelsen består av kategorierna Mest aktiva bolag, Initiativ, Ledning, Samverkan och Murbräckan. Juryn består av DI:s arbetsgrupp, utom i kategorin Murbräckan där vinnaren röstas fram genom folkets röst.

Mimer – vinnare i kategorin Samverkan

Priset i kategorin Samverkan tilldelas ett bolag som bidragit starkt till samverkande digitalisering, där Mimer stod som vinnare med motiveringen:

"Mimer har med sitt framåtlutande engagemang, prestigelöshet och öppna attityd varit en avgörande faktor i flera erfarenhetsutbyten mellan bostadsbolag. De har också varit en given spelare i innovationssamarbeten, koncepttest och piloter där de inte bara bidragit med kompetens inom verksamhetsutveckling utan även områdesexperter och behovsägare från berörda verksamheter. 'Vad kan vi på Mimer göra' är deras utgångspunkt."

- En utmärkelse och en motivering som passar väl med vår värdegrund. Att samverka är en förutsättning och möjliggörare för att skapa vår nya framtid. Att samarbeta med andra företag med samma utmaningar är bra för våra hyresgäster. Det gör att vi kan förbättra vår fastighetsförvaltning och det digitala mötet med våra kunder snabbare och smartare, säger Mimers utvecklingschef Malin Lampa.

Allmännyttans Digitaliseringsinitiativ

Allmännyttans Digitaliseringsinitiativ samlar 100 medlemsbolag för att gemensamt förstärka och accelerera verksamheternas digitalisering. Det är en treårig satsning som inleddes augusti 2019.

Målet med initiativet är att Allmännyttan och de bolag som deltar ska vara ledande inom digitalisering i fastighetsbranschen.