Sommarnumret 2020 som distribueras till alla Västeråsare

Mimers hyresgästtidning nominerad till Publishingpriset, igen

Mimers kundtidning Hemma Hos är uppskattad av många hyresgäster och betyget på innehållet är högt. Vi är därför enormt stolta över att i år igen kunna berätta att Hemma Hos blivit nominerad till Publishingpriset 2020 i kategorin Kundtidningar B2C.

I tidningen gör vi reportage hos hyresgäster, diskuterar bostadspolitiska ämnen, miljöfrågor samt presenterar vår verksamhet och våra medarbetare. Tidningens innehåll bedöms av hyresgästerna i en kundenkät

- Vi jobbar alltid noggrant med att göra det redaktionella innehållet intressant för våra hyresgäster. Vi är lyhörda för önskemål och frågor som är aktuella och nära våra hyresgästers liv. Tidningen är också en bra kanal för att förklara vissa frågor lite djupare eftersom vi här har uppmärksamheten från läsaren längre tid än i digitala kanaler, säger Maria Eberhardsson kommunikationschef på Mimer.

Fokus i tidningens uppbyggnad är kortare textblock, tilltalande bildspråk och ren design som andas Mimer utan att vara en reklamprodukt. Nominering och vinst i Publishingpriset är en kvalitetsutmärkelse som visar att en produktion håller högsta klass.

- Att bli nominerad en gång till i en tävling som utser produktioner med god kvalitet är ett kvitto på jämn kvalitet över tid och att vårt arbete med tidningen ger effekt. Jag är lika glad i år för en nominering men visst vore det roligt att även ta hem vinsten, säger Maria Eberhardsson.

Om Publishingpriset
Sedan år 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Det är en årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker – på svenska eller engelska. De kategorier som bedöms för trycksak är design, textinnehåll, trycksaken som fysisk produkt och det visuella innehållet.