Kundtidningen Hemma Hos ges ut av kommunalägda Bostads AB Mimer

Tredje gången gillt för Mimer – Hemma Hos nominerad till Publishingpriset igen

För tredje året i rad är Mimers kundtidning Hemma Hos nominerad till Publishingpriset. Denna gång i kategorin Medborgartidning. Tidningen har även tidigare blivit nominerad, dels 2019, även då i kategorin Medborgartidningar, dels 2020 i kategorin Kundtidningar B2C.
– Tredje gången gillt ser vi som en seger, säger Maria Eberhardsson, kommunikationschef på Mimer.

Hemma Hos innehåller reportage hos hyresgäster och om det som händer i de olika bostadsområdena. Men också inspiration, diskussioner i bostadspolitiska ämnen, miljöfrågor, tävlingar samt att Mimer presenterar verksamheten och medarbetarna.

- Att bli nominerad ytterligare en gång till i en tävling som utser produktioner med god kvalitet är ett kvitto på jämn kvalitet över tid och att vårt arbete med tidningen ger effekt. Jag är lika glad i år för en nominering och tredje gången gillt ser vi som en seger, säger Maria Eberhardsson.

Fokus i tidningens uppbyggnad är kortare textblock, tilltalande bildspråk och en design som andas Mimer, ingen reklam förekommer. Nominering och vinst i Publishingpriset är en kvalitetsutmärkelse som visar att en produktion håller högsta klass.

Hemma Hos delas ut till Mimers hyresgäster fyra gånger per år och till alla Västeråsare en gång per år.

Om Publishingpriset
Sedan år 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Det är en årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker – på svenska eller engelska. De kategorier som bedöms för trycksak är design, textinnehåll, trycksaken som fysisk produkt och det visuella innehållet.