Nu rekryterar Mimer ungdomar till SummerWorks

Nu rekryterar Mimer ungdomar till SummerWorks

Ett sommarjobb med Mimers SummerWorks ger 16–17-åringar erfarenhet inom både praktiskt arbete och service. Det är ett bra första steg in på arbetsmarknaden som ger möjlighet till utveckling och har sysselsatt hundratals ungdomar sommartid.

Under tre veckor i sommar får 30 ungdomar möjlighet att arbeta i Mimers bostadsområden. Arbetet består bland annat av att olja in utemöbler, städa i gemensamma utrymmen och rensa hängrännor.

- Att kunna erbjuda ungdomar som bor hos oss på Mimer ett sommarjobb, känns både viktigt och kul. För många av ungdomarna är det kanske deras första upplevelse av arbetslivet och för oss är det otroligt lärorikt att få lära oss mer utifrån deras perspektiv, säger Jenny Jakobsson, HR-chef på Mimer.

Att kunna erbjuda sysselsättning till en målgrupp som, på grund av sin unga ålder, kan ha svårt att få jobb är viktigt.

- Jag kommer själv ihåg hur roligt det var att få ett sommarjobb och hur viktigt det var för mig att få in en fot i arbetslivet. Därför känns det extra bra att vi på Mimer kan erbjuda ungdomar sommarjobb hos oss, säger Mikael Källqvist, VD på Bostads AB Mimer.

Om SummerWorks
SummerWorks är för 16–17-åringar som bor hos Mimer. Under vecka 26–28 får de arbeta praktiskt i Mimers bostadsområden. De får även utbildning i hur arbetsmarknaden fungerar och lär sig teambuilding. Handledare leder arbetet och sommarjobben söks via mimer.nu/summerworks. Ansökningsperioden pågår från 26 januari till 23 februari. Svar på ansökan går ut under april månad.

Jenny Jakobsson

HR-chef 021-39 70 63