Hemma Hos nr 2/2021

Viktigt att ha gröna vänner

Sommaren är i antågande och vi laddar för lediga dagar... även i år högst troligt med utgångspunkt hemifrån. Behöver du inspiration att tillgodose springglada barnsben? I det här numret av Hemma Hos, som går ut till alla västeråsare, tipsar "Parkpappan" Joakim Flink om lekplatser du kanske inte visste fanns i stan. Du kan även läsa om olika gratisaktiviteter som sker ute i våra bostadsområden. Vad sägs om spontanfotboll eller levande musikunderhållning på närmsta gräsmatta?

Vi lyfter även blicken upp i grenverket på våra gröna vänner - träden. Visste du att Mimers 15 000 träd, förutom att ge skugga heta sommardagar, även renar luften i Västerås, motverkar översvämningar och har en positiv effekt på din hälsa? I tidningen förklarar våra trädgårdsmästare mer om trädens välgörande effekter.

Och vad passar bättre än att packa med lite gofika på utflykten? Tävla om ett smaskigt presentkort på Maria Therese - ett litet bageri.

Trevlig sommar!

Läs Hemma Hos nr 2/2021

Om Mimers kundtidning Hemma Hos
Alla våra hyresgäster får Hemma Hos direkt hem i brevlådan fyra gånger/år. Nummer två delas ut till samtliga västeråsare som samhällsinformation. Vi gör reportage hos hyresgäster, diskuterar bostadspolitiska- och miljöfrågor samt presenterar vår verksamhet och våra medarbetare. I tidningen finns det alltid tävlingar och schysta erbjudanden med Mimerkortet.

Har du tips på nyheter eller är ett företag som vill annonsera eller vara med på Mimerkortet? Kontakta kommunikation@mimer.nu