I Hemma Hos hittar du information om vad som är på gång på bostadsbolaget Mimer just nu.

Här kommer vårnumret av Hemma Hos

Vi inleder årets första nummer med att tacka för det tålamod våra hyresgäster haft under pandemin, och berättar hur glada vi är över att äntligen få återgå till vanliga rutiner och service. Dessvärre är det i skrivande stund svårt att bortse från att en helt annan typ av oro nu sprider sig i världen, precis när vi hunnit pusta ut.

I det här numret försöker vi ändå se fram emot våren. Farbror Grön ger oss odlingstips för kruka och vi flaggar för Skräpplockardagen 22 april. Hemlängtan och framtidstro vill vi sprida till de som bor hos oss.

Förutom tävling om konserthusbiljetter och information om det nya digitala Mimerkortet berättar vi under "Mitt område" om de större åtgärder vi gör i våra fastigheter och bostadsområden. Nytt är att Skultuna fått en egen sida och att Kollage flyttar in i nya lokaler.

Läs Hemma Hos 1/2022

Om Mimers kundtidning Hemma Hos

Alla våra hyresgäster får Hemma Hos direkt hem i brevlådan fyra gånger/år. Nummer två delas ut till samtliga västeråsare som samhällsinformation. Vi gör reportage hos hyresgäster, diskuterar bostadspolitiska- och miljöfrågor samt presenterar vår verksamhet och våra medarbetare. I tidningen finns det alltid tävlingar och schysta erbjudanden med Mimerkortet.

Har du tips på nyheter eller är ett företag som vill annonsera eller vara med på Mimerkortet? Kontakta kommunikation@mimer.nu