Det 16 våningar höga kvarteret Hulte (till höger) delar entré med Mimers nya co-living Livet (till vänster).

60 nya lägenheter innanför cityringen

Mimers nya bostadshus Hulte är redo för uthyrning och 60 moderna lägenheter med öppen planlösning och inglasade balkonger ska få nya hyresgäster. Huset ligger längs Kopparbergsvägen, mitt i Västerås city.

Lägenheterna varierar från två till fyra rum och kök, med vidsträckta och inglasade balkonger. Med variationerna av lägenhetsstorlekar finns alternativ för såväl unga vuxna till barnfamiljer och äldre. Varje lägenhet är utrustad med en öppen, välplanerad planlösning, moderna faciliteter och bra materialval. I byggnadens välkomnande lobby finns gemensamma utrymmen inklusive kylda skåp för matleveranser samt cykel- och barnvagnsrum.

- Vi ser fram emot att välkomna våra nya hyresgäster till Hulte i slutet av året. Vi vill vara med och skapa en levande och hållbar stadskärna där alla känner sig hemma, så det känns riktigt roligt att vi nu kan tillföra så många nya bostäder mitt i city, säger Henrik Sjölund, bygg- och projektchef på Mimer.

Med Hultes närhet till stadens kärna, kultur, natur, promenadstråk och kollektivtrafik har Hultes hyresgäster både möjlighet att göra hållbara val och trivas och njuta av en hög livskvalitet.

Uthyrningen av lägenheterna startar den 25 april, med planerad inflyttning i december 2024. Och för den som trots närheten i city ändå vill ta en biltur då och då finns Mimers hus Högne på andra sidan gatan. Här finns parkeringshus med möjlighet till laddplatser för el- och hybridbil och en bilpool mot en kostnad.

Kvarteret Hulte 60:

Adress
    Kopparbergsvägen, Karlsgatan

Antal våningar och lägenheter

Storlekar
    2 rum och kök (15 st), 57 kvm
    3 rum och kök (15 st, 71 kvm
    3 rum och kök (15 st), 78 kvm
    4 rum och kök (15 st), 98 kvm

Mimer är Västerås största hyresvärd med ett brett utbud av hyreslägenheter där alla Västeråsare kan känna sig hemma. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och bostadsområden, ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Besök gärna vår webb www.mimer.nu för att få veta mer om oss.

Våra nyheter skickas ut till medielistor som i vissa fall innehåller personuppgifter. Läs gärna hur vi hanterar dessa uppgifter på www.mimer.nu/personuppgifter

Henrik Sjölund

Bygg- och projektchef 021-39 70 36