Kultur och idrott i unikt möte för tjejer - Rock & Boll

Kultur och idrott i unikt möte för tjejer - Rock & Boll

Lördagen den 29 mars har Bostads AB Mimer tagit initiativ till en heldag med sjungande fotbollsspelare och fotbollsspelande musiker – Rock & Boll! Medarrangörer är Rebel Girls (Studieförbundet Vuxenskolan) och Gideonsbergs IF (Fotbollsakademin, flickor) som båda har Mimer
som samarbetspartner.

– Rockmusik, fotboll och unga tjejer i kombination, det kan bara bli succé, säger en av initiativtagarna,
Lotta Hellberg på Fotbollsakademin.

Både idrotten och musikbranschen är mansdominerade och flickor kan behöva en extra puff för att
våga ta steget att bilda ett eget band eller satsa på en fotbollskarriär. I Rebel Girls och i Fotbollsakademin får tjejer möjlighet att ta plats fullt ut. Nu arrangeras ett unikt möte där flickorna får träffas, dela erfarenheter och även prova på varandras aktiviteter med syfte att stärka självförtroenden och ge inspiration.

– Starka tjejer med mål för framtiden ges möjlighet att träffas. Vi vill erbjuda dem en dag där alla får ta plats. En dag då tjejerna kan få en ännu starkare bild av sig själva, och där de kan få verktyg i hur de ska kunna ta sig fram mot satta mål! Priceless, säger Malin Sandberg, projektledare för Rebel Girls på Studieförbundet Vuxenskolan.

Förmiddagen ägnas åt fotboll och eftermiddagen åt musik. Däremellan får flickorna en
föreläsning av Andreas Bergwall, bandyspelare, som berättar att sätta upp mål för sig själv och hur man sedan ska tänka för att nå dem.

För mer information och bilder, kontakta gärna:

Lotta Hellenberg, Fotbollsakademin, telefon 076-868 51 96

Malin Sandberg, Studieförbundet Vuxenskolan, 073-927 92 75

Christian Holm, Bostads AB Mimer, telefon 070-465 73 51

Lördag 29 mars

9.00 – 10.15   Fotboll i Kristiansborgshallen

11.00 – 12.00  Föreläsning med Andreas Bergwall

13.30 – 17.00  Musikworkshop, The Tube, Ånghammargatan 16

Mimer är en av Stockholm-Mälarregionens största hyresvärdar med ett brett utbud av hyreslägenheter i Västerås. Vi erbjuder trygga, trivsamma bostäder och ett bekymmersfritt boende med hög kvalitet utan ekonomisk risk. Det skapar trivsel och harmoni och ger tid och utrymme för annat i livet. En bra dag börjar hemma, brukar vi säga.