Förändringar i Mincs inkubatorprogram.

Inkubatorprogrammet har kortas ner till tolv månader och intensifieras. Affärsutvecklare Petra Birkhofer är ansvarig för programmet och dess nya utformning. Minc har också stärkt upp programmet genom att knyta till sig ytterligare experter inom finansiering.

Jeanette Andersson, fd Connect Skåne, Tomas Bennich, (Stockholm) och Nick Hawtin (Köpenhamn) jobbar som konsulter och stöttar de bolag som har behov av extern finansiering under inkubatorprogrammet.

“Vi har en tätare kontakt med bolagen nu, följer och stöttar tidigt i utvecklingsfasen då entreprenören behöver hjälp med fokusering och prioritering. Vi matchar ihop bolag med rätt kompetens och experter som finns i vårt advisor-nätverk” säger Petra Birkhofer

Mincs incubatorprogram är helt anpassat efter varje bolags behov och status. Efter en initial genomlysning får entreprenörerna hjälp att definiera sina behov och mål för att kunna anpassa affärsutveckling och matchmaking under ett intensivt år. 13 nya bolag har antagits till inkubatorprogrammet senaste halvåret och söktrycket är fortsatt högt.

• sisp
  • startups