Mio firar att decemberrekord följs av månadsrekord

Mio firar att decemberrekord följs av månadsrekord

2019 avslutades med decemberrekord och när januari stängdes kunde Mio konstatera att 2020 börjat med den bästa månaden någonsin i historien.

Bästa december någonsin är ett talande avslut på ett rekorddecennium för Mio. Decenniet, som bland annat levererat att företaget blivit marknadsledande i Sverige på soffor såväl som sängar och slagit branschen år efter år, avslutades med den bästa decembermånaden någonsin.

Förväntningarna sedan inför det nya decenniet var och är höga i hela marknaden och på Mio råder inget undantag – rekord ska slås och tillväxt ska säkras när branschen konsolideras. När möbel- och inredningskedjan summerade januari månad visade siffrorna den bästa månaden någonsin i företagets historia. Januaris försäljning passerade för första gången 660 miljoner och är ett resultat av ett målmedvetet och passionerat lagarbete i hela kedjan.

- Just nu hjälper vi fler än någonsin att skapa hem att trivas i och vara stolta över. Den här prestationen är summan av insatsen från 2000 passionerade medarbetare i Mio-laget, säger vd Björn Lindblad.

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i nära 60 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Mio finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.

Besök gärna vår hemsida: www.mio.se

Presslager, Kungens kurva

Presskontakt Presslager