Mio spränger ny miljardvall - 6 miljarder kronor!

Mio spränger ny miljardvall - 6 miljarder kronor!

2013 lanserades en offensiv tillväxtstrategi som skulle ta Mio till 3,7 miljarder kronor senast 2018. Första milstolpen i strategin, som byggde på en organisk tillväxt på 50%, nåddes redan i juni 2015 då Mio summerade 4 miljarder kronor i försäljning. Inte långt därefter, november 2016, nåddes nästa milstolpe på 5 miljarder kronor och i helgen som var, mitten av april 2018, gjorde Mio det igen och kan nu konstatera 6 miljarder kronor i försäljning på rullande 12 månader.

När mars stängdes konstaterade Mio 74 månader i rad med tillväxt och i helgen som var, mitten av april 2018, kunde kedjan även konstatera att en ny miljardvall sprängts - 6 miljarder kronor i försäljning på rullande 12 månader.

- Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu nått över 6 miljarder kronor. Vi möblerar om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål som vi satt till 2022 - att bli störst på möbler i Sverige. Ett resultat av ett ett riktigt fint samarbete och tydligt satta mål i hela kedjan. Vi fortsätter också att se en stark besöksutveckling till såväl våra butiker som till mio.se. Detta är viktigt idag och framåt och helt i linje med vår omnikanalsstrategi "ett Mio" - att växa såväl i fysisk butik som digitalt, säger vd Björn Lindblad

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Mio finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.