Ols Möbler fortsätter satsa inom Mio-kedjan

Ols Möbler fortsätter satsa inom Mio-kedjan

2016 öppnade man upp en helt nybyggd butik i Katrineholm. Nu investeras i en 25 000 kvm stor tomt i Tornby i Linköping.

Nu står det klart att Ols Möbler AB förvärvar en 25 000 kvadratmeter stor tomt i handelsområdet Tornby i Linköping. Avsikten med nyförvärvet är att bygga en butikslokal och flytta den befintliga Mio-butiken dit. Investeringen är en del av Mios multikanalstrategi; Ett Mio. Under de senaste fem åren har Mio haft en fantastisk tillväxt såväl på e-handeln som i den fysiska butiken och målsättningen med investeringen är att stärka kundupplevelsen.

Butiken kommer få ett optimalt läge, uppdaterat kundvarv, effektivare logistik och bättre tillgänglighet. Ols Möbler AB är ett familjeföretag som precis fyllt 130 år och det är en pigg 130-åring som vill fortsätta att utvecklas tillsammans med Mio. Ols Möbler AB driver utöver Mio i Linköping även butiker i Norrköping, Nyköping, Mjölby och Katrineholm och ser positivt på nyförvärvet:

– Investeringen kommer att ge oss de bästa förutsättningarna för att hjälpa våra kunder att skapa hem de kan trivas över och vara stolta över, berättar ägarna Anders och Jonas Ohlsson

Startskottet för byggprojektet är planerat till årsskiftet och vi räknar med att kunna slå upp portarna för butiken i början av 2020

Mio är en ledande svensk detaljhandelskedja för möbler och heminredning som i över 50 år har levererat inredningslösningar för hemmet. Mio finns med butiker på över 70 platser i Sverige samt på nätet med e-handel.

Besök gärna vår hemsida: www.mio.se

Presslager, Kungens kurva

Presskontakt Presslager