Vi har bland de högsta FVFR på marknaden

FVFR “First visit fix rate” - Vad är det och vad betyder det för dig?

Alla truckar behöver service emellanåt, särskilt vid högintensiv materialhantering. Men hur snabbt du kan få trucken tillbaka i drift igen? Det är då ”First visit fix rate” från din serviceleverantör blir viktig.

First visit fix rate (ofta förkortad till FVFR) är andelen besök där serviceteknikern kan fixa i ordning trucken och få den i drift igen. Vid 100% så rullar trucken efter ett enda besök av serviceteknikern.

Detta är det mest effektiva sättet när serviceteknikern kan lösa problemet eller ha den nödvändiga delen med sig vid sitt första besök.

För om serviceteknikern varje gång efter att ha felsökt trucken behöver åka tillbaka till sina egna lokaler för att hämta verktyg eller beställa reservdelar, drar det ytterligare ut på tiden vilket ökar kostnaderna för dig.

Det värsta scenariot är om trucken står stilla under hela den långa väntetiden vilket kan orsaka stora konsekvenser inte bara för din logistikverksamhet utan även för hela företaget. Ingen planerar ju med stillastående truckar utan räknar med att få ut maximal drift av varje truck.

Så ju högre FVFR desto bättre. Bara några få procentenheter lägre kan göra en märkbar skillnad, speciellt om du har en stor truckflotta med många servicebesök. Vi på Mitsubishi Forklift Trucks uppnår en ”First visit fix rate” på 95% eller mer, tack vare välutrustade servicebilar och med truckar designade med få komponenter.

Nedan några punkter vi är stolta över när det gäller vårt serviceerbjudande:

• Serviceavtal anpassade efter dina behov och din verksamhet
  • Finansiell service för att underlätta budgetering – dvs inga oväntade kostnader och bra överblick av vad kostnaden blir för ditt företag på lång sikt.
  • Vi har bland de högsta FVFR på marknaden. Du minimerar stillastående truckar och sparar pengar tack vare att våra servicetekniker har med sig rätt reservdelar och material till dina truckar vid första besöket.
  • Du kan enkelt beställa reservdelar till din truck direkt online – när det passar dig.
  • Rätt reservdelar – det vill säga vi har originalreservdelar till dina truckar vilket är viktigt för att reparationerna ska vara så effektiva och långvariga som möjligt.
  • Vi har snabba leveranser av reservdelar som bidrar till att göra din verksamhet effektiv.