Första bilden på nytt designkoncept

För första gången någonsin lägger Mitsubishi världs­premiären av en bil i Europa. På bilsalongen i Genève, som öppnar i början av mars, visar Mitsubishi en helt ny crossover för första gången. Det blir starten för en ny generation av Mitsubishi-bilar, med ny miljövänligare teknik och ett nytt formspråk, som successivt kommer att införas i hela modellprogrammet. Den nya bilen planeras komma till Sverige och Europa direkt efter sommaren.

– Genèvemässan är starten för den globala lanseringen av vår nya crossover. Det är också starten på Mitsubishi Motors nya strategi att skapa ett ännu mer miljövänligt och globalare företag, säger Thomas Holm, vd för Mitsubishi Motors i Sverige.

Sveriges längsta bilgaranti
Mitsubishi har åtta års garanti på alla personbilar som säljs i Sverige. Det är Sveriges längsta garanti vid köp av en ny bil och ger bilköparna fler bekymmersfria mil, ett tryggare köp och bättre andrahandsvärde. Garantin följer bilen i åtta år eller upp till 15 000 mil och gäller för alla Mitsubishis personbilar.

Fakta om Mitsubishi
Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 31 anställda och ett nätverk av 70 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige.

Lotta Thulin, PR/Information, Mitsubishi Motors Sverige 08-474 54 51, 070-580 68 06 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se