Mitsubishis bilnyheter på Tokyo Motor Show

Idag avtäckte Mitsubishi Motors Corporation (MMC) två nya konceptbilar på motormässan i Tokyo1. Dels en mindre eldriven SUV, MI-TECH CONCEPT2, och dels en s.k. Kei car, SUPER HEIGHT K-WAGON CONCEPT, en bil avsedd för den japanska marknaden.

Takao Kato, verkställande direktör, och Ashwani Gupta, operativ chef, presenterade bilarna på presskonferensen och förklarade företagets strategi när det gäller elektrifiering av Mitsubishis produkter.

Vi engagerar oss helhjärtat i den tekniska utveckling som rör elektrifiering, i synnerhet när det kommer till plug-in hybrider. Vi kommer att öka vårt utbud av eldrivna bilar genom att erbjuda en större variation och genom att dra nytta av de olika tekniska lösningar som finns inom alliansenför att göra Mitsubishi Motors Corporation ledande när det gäller utvecklingen av plug-in hybrider”, säger Takao Kato.

Ashwani Gupta tillade att Mitsubishi Motors Corporation planerar att använda sig av dessa nya tekniska lösningar inom elektrifiering i nya suvar, i mellan- och kompaktklassen, senast under 2022.

Läs mer om MI-TECH CONCEPT och Mitsubishis nyheter på Tokyo Motor Show i bifogade pressmeddelanden samt fler bilder och mer pressinformation (på engelska) nås via nedan länk.

23 och 24 oktober är pressdagar. Bilmässan är öppen för allmänheten under perioden 25 oktober till 4 november.

”M” i namnet står för Mitsubishi, ”I” står för intelligent och inspirerande, samtidigt som ”TECH” står för all den banbrytande teknologi som integrerats i bilen.

3 Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance.

Om Mitsubishi Motors

Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Upplands Väsby utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har ett nätverk av 73 återförsäljare och 85 serviceverkstäder runt om i Sverige.

Mer information finns på www.mitsubishimotors.se