Ny kompakt SUV får världspremiär i Genéve

Mitsubishi Motors visar upp en helt ny bilmodell på bilsalongen i Genéve i mars. Modellen som då får världspremiär är en kompakt, sportig kupéliknande SUV. Den nya bilmodellen markerar en ny riktning för Mitsubishi Motors positionering.

I samband med premiären av den nya modellen, vars namn ännu inte är officiellt, visar Mitsubishi Motors en expandering av sitt crossover och SUV program. Modellen utgör ett steg mot en nypositionering som en SUV aktör i Europa.

Modellen är skarpare i sitt uttryck än en konventionell kupé, med en mer distinkt midjelinje och skarp V-formad kontur bak.

Fakta om Mitsubishi Motors
Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Upplands Väsby utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 33 anställda och ett nätverk av 73 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige.
Mer information finns på www.mitsubishimotors.se

Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige
070-580 68 06 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se

• mitsubishi

MMC Bilar Sverige AB är generalagent för Mitsubishi Motors personbilar och lätta lastbilar i Sverige. Mitsubishi är Japans äldsta biltillverkare och firar 100 år i år 2017. Huvudkontoret med 34 anställda, finns i Upplands Väsby utanför Stockholm. Cirka 70 återförsäljare och närmare 85 auktoriserade verkstäder finns runt om i landet.