Nya Outlander Plug-In Hybrid i rallyutförande visas i Frankfurt

Den nya versionen av Mitsubishi Outlander Plug-In Hybrid i rallyutförande kommer att delta i cross country rallyt Baja Portalegre 500 i Portugal 22-29 oktober. Bilen premiärvisas på bilsalongen i Frankfurt i mitten av september.

Föraren är den erfarna rallyföraren Hiroshi Masuoka från Mitsubishi Motors Corporation. Hiroshi har tidigare vunnit Dakar Rallyt två år på raken i en Mitsubishi.

Föraren och teamchefen Hiroshi Masuoka berättar:
"Som ni känner till så har Outlander PHEV fått positiva recensioner både i Japan och Europa för sina mjuka och stabila köregenskaper. För en plug-in hybrid som vår Outlander PHEV, kräver denna tävling de högsta nivåerna av drivmotorer och batterikapacitet. Med många konkurrenter i årets Baja Alegre 500, drivs jag av att visa Outlander PHEV´s kapacitet när det kommer till kördynamik och hållbarhet. Det är också ett bra tillfälle att visa vår ständiga utveckling av plug-in hybridtekniken.”

Rallyutförandet av Outlander Plug-In Hybrid är baserad på produktionsmodellen med vissa modifieringar gjorda på generatorn och motorn samt att bilen har högre markfrigång, förbättrade offroad egenskaper, för att öka effekten och prestandan.

Baja Portalegre 500 som är 50 mil långt rally, arrangeras nu för 29e året i rad.

_______________________________________________________________
Mitsubishi Motors personbilar säljs i Sverige via MMC Bilar Sverige AB. Företagets svenska huvudkontor ligger i Sollentuna utanför Stockholm. MMC Bilar Sverige AB har 33 anställda och ett nätverk av 73 återförsäljare och 100 serviceverkstäder runt om i Sverige.
Mer information finns på www.mitsubishimotors.se.

Lotta Thulin, PR- och informationsansvarig, Mitsubishi Motors Sverige
070-580 68 06 eller lotta.thulin@mitsubishimotors.se