Christian Råsmark, Senior manager Accenture, är ny styrelseledamot i Mitt Liv AB (svb)

Christian Råsmark valdes in i styrelsen på årsstämman i december  2013. Christian tar med sig viljan att ytterligare stötta Mitt Liv i att professionalisera verksamheten samt bidra med ett fokus på tillväxt. Christian har dessutom själv varit mentor i Mitt Livs Chans.

- Jag tror att en ökad mångfald leder till fler möjligheter som sträcker sig bortom det omedelbart viktiga i möjliggöra samma förutsättningar för alla som t.ex. i att söka ett jobb. En ökad mångfald har även en positiv påverkan på näringslivet, samhället i stort samt på det personliga planet och det sociala välmåendet. Mångfald är helt enkelt ett bra recept för ett välmående samhälle. Min ambition är att se Mitt Liv växa och förbli lönsamt och i det kunna förmedla min egen vilja att se likheter samt förmågan att värdera olikheter, säger Christian Råsmark.

-Mitt Liv har tagit ett stort kliv de senaste åren i att professionalisera verksamheten, vad vi erbjuder och att växa på sunda grunder. Att Christian kommer in i styrelsen är ytterligare ett kliv i rätt riktning för Mitt Liv. Med Christians kompetens och erfarenheter kan vi få viktiga perspektiv på verksamheten & på vår framtida tillväxt. Christian är en person som har både hjärta och hjärna i det han gör, vilket också är utgångspunkten för Mitt Liv och vårt arbete framåt, säger Sofia Appelgren, Grundare & VD, Mitt Liv.

I styrelsen ingår även följande personer:

Lena Apler, Styrelseordförande

Lennart Grebelius, ledamot

Sofia Appelgren, ledamot

"Mitt Livs vision är att vara en drivande aktör som skapar ett inkluderande samhälle och en arbetsmarknad som värdesätter utländsk erfarenhet och kompetens. Mitt Liv arbetar för ökad mångfald & integration på den svenska arbetsmarknaden och riktar sig både till de som vill in på arbetsmarknaden (personer med utländsk bakgrund) och de som söker kompetens (företag & organisationer som ser värdet och nyttan med mångfald). Mitt Liv grundades 2008 och samarbetar idag med 24 stora bolag i frågor som rör mångfald & konkurrenskraft. Mitt Liv driver årligen kurs- och mentorprogram för 200 mentorer & adepter i Stockholm & Göteborg."