Expedition Lokalt Mjöd färdigbyggt!

Expeditionen står äntligen klar för start. Det har varit ett långt och hårt arbete att bygga upp allting, och det finns ett antal personer som förtjänar särskilt tack.

Det är speciellt fem personer som varit väldigt hjälpsamma och engagerade. Utan dem skulle allting antagligen ha tagit betydligt längre tid, eller inte blivit lika bra.

- Den "pensionerade" Stig Larsson (Även känd som "Rostfria Stig") har gjort oändligt många svetsjobb, för att se till att alla vårautrustningngsdelar är kompatibel med varandra. Han har även byggt disk och sköljlock åt lagertankarna, samt modifierat bryggverket och orginal-locken till lagringstankarna efter de behov som vi har, damt har han dragit alla rör och blandare som vi har i bussen. det kanske största och viktigaste jobbet var dock att han svetsade i ordning fästanordningar till jästankarna i bussen. Ett intensivt arbete som var tvunget att utföras snabbt, då ju jästankarna inte anlände förrän i Oktober.

- Elhantverkaren Dan Alvin, som dragit väldigt mycket el både i lokalen och i bussen, och som dessutom hjälpt till en hel del med att se till att lastbilen är i säkert skick, samt att leta reda på chaufförer som kan köra den. Dessutom är han alltid vara redo att komma på kort notis när något går fel, och det är akut.

-Tom Johansson, en ung byggarbetare på byggfirman N.Hööks, som är engagerad och kommer med kreativa lösningar och förslag på olika problem som uppstår. De främsta jobben han lett har varit installation av den nya avloppsrännan i lokalen, samt att förbereda betongen för det nya golvet. Han har även fixat till områdena utanför garageportarna så att vår känsliga pallstaplare kan ta sig in och ut.

-Nicklas Bäckman, från KylClimat som lett arbetet att bygga kylningen på jästankarna. Ett mycket avancerat system, som krävde många nya lösningar och avancerade rördragningar. Det är helt enkelt imponerande att det ens gick att få ihop det.

-Reine Bergström, vår hyresvärd, som också råkar vara en bilmekaniker! Inte alls fel när man driver en mobil verksamhet. En väldigt skön man att ha att göra med, och har även hjälpt till en hel del med grövre svetsjobb för säkerhetsanordningar och reparation/nybygge av lastbilens portar och dörrar.

Andra som hjälpt till är Kari Paavonen som lagt golvmattan i bussen, Lasse's Måleri vilka gjort det nya golvet i lagerlokalen, Karlskoga Isolering AB vilka isolerat jästankarna, Bilradioservice Örebro AB som installerat det avancerade larmet i bussen.