Byggnor i Närke, certifierade enligt ISO 9001, ISO 14001 & ISO 45001

Certway vill gratulera Byggnor i Närke till certifieringen och tacka för ett givande samarbete.

”Byggnor har med sina korta beslutsvägar och driftiga medarbetare varit en fröjd att vägleda i arbetet att skapa sitt eget verksamhetssystem, anpassat efter organisationen berättar Certways konsult Sofia Rosenkvist Wittsell.”

Från idé till färdig produkt

Byggnor tar byggprojektet från idé till färdig produkt med fokus på kvalitet och trygghet genom hela processen, allt för att framtidssäkra kundens investering.

Man utför entreprenader åt kommuner, regioner och privata fastighetsägare i Mellansverige. Mindre entreprenader av servicekaraktär utförs på årsavtal samt förtroendeavtal med kund.

Byggnor har också erfarenhet av ombyggnationsprojekt som kräver god förståelse för både befintliga och pågående verksamheter.

Om Byggnor

Sedan starten 2011 har man bedrivit kvalitativ byggverksamhet i Mellansverige med fokus på långsiktiga kundrelationer. Med har idag drygt 55 engagerade, yrkeskunniga och handlingskraftiga medarbetare. Målet är att genom gott samarbete skapa och driva lönsamma byggprojekt som håller ihop genom hela processen och når de uppsatta projektmålen.

Kort om ISO-certifiering – ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001

En ISO-certifiering kan liknas vid ett kvitto på att du lever som du säger att du gör, dvs att du uppfyller de krav som ställs på företaget. En oberoende revisor granskar din verksamhet utifrån ISO-standardernas krav, myndighets/lagkrav samt kundkrav och när du uppfyllt kraven så får företaget sitt certifikat. Ett certifikat är giltigt i tre år och uppföljande revisioner görs varje år. Företaget ska arbeta med att ständigt förbättra sin verksamhet inom de områden man är certifierad mot och man ska också sätta konkreta mål för att förbättra sin prestanda.

ISO 9001 (kvalitet), ISO 14001 (miljö), ISO 45001 (arbetsmiljö).

Dessa tre standarder är alla ledningssystem och omfattar alltså hela företaget.

Byggnor i Närke AB

Anna Jansson, VD, anna.jansson@byggnor.se
www.byggnor.se

Certway AB