Celsius - det enkla sättet att förbränna kalorier

Celsius - det enkla sättet att förbränna kalorier

Vid vila eller inför träning, bara för att det är gott eller för att det är nyttigt. Oavsett orsak kan du välja Celsius. När du sitter på kontoret och vill dricka något gott, uppiggande och hälsosamt utan fylla på med kolhydrater eller extra kalorier. Eller inför ett svettigt träningspass när du vet att det kommer att krävas extra ork.

Inget socker och inga kolhydrater
Celsius innehåller inget socker och inga kolhydrater. Däremot finns det flera nyttiga vitaminer; t ex dagsbehovet av vitamin B och C, grönt te och ingefära (innehåller viktiga antioxidanter).

Du behöver alltså inte få dåligt samvete när du dricker Celsius; det är en god törstsläckare som innehåller nyttiga ämnen och gör så att du förbränner kalorier även när du sitter still! Hemligheten är MetaPlus™ som höjer kroppens ämnesomsättning så mycket som möjligt med naturliga ingredienser.

Dokumenterade studier
Totalt har man genomfört sex dokumenterade studier av Celsius som visar att:

• Celsius förbränner upp till 100 kalorier eller mer under tre timmar, oavsett aktivitet.
  • Celsius stimulerar vitaliteten och prestationsförmågan.

Studie fem visade att Celsius-gruppen sänkte sitt dåliga LDL-kolesterol mellan 12 – 18 %, medan kolesterolvärdet var helt oförändrat på gruppen som tränade och drack placebo.

I studie fyra har forskarna visat att genom att dricka en burk Celsius innan träning har följande uppnåtts:

• 32 % mer uthållighet
  • 50 % ökad muskelmassa
  • 62 % bättre kondition

Gruppen som drack Celsius förbrände dessutom hela 93 % mer fett jämfört med gruppen som drack placebo. Studien pågick under en 10-veckorsperiod.

Samtliga studier finns på www.celsiussverige.se.

Hitta din egen favoritsmak
Välj mellan Cola, Apelsin, Vilda bär, Ginger Ale och Lemon Lime som är lätt kolsyrade eller  Peach Mango och Hallon/Acai som är helt utan kolsyra.

Fakta Peoples's Choice
Vi lanserade Celsius i Sverige för drygt ett år sedan. Idag har vi närmare 350 återförsäljare runt om i landet och vi växer med ungefär 10-20 nya återförsäljare i veckan. Så efterfrågan och intresset för Celsius är mycket starkt.  Celsius säljs på gym och träningsanläggningar samt i hälsokostbutiker.

Vi ställer ut på Allt för hälsan, Stockholmsmässan, 12-14 november 2010, monter C18:40.

Kontakta Magnus Fejerstam 031 – 762 83 80 magnus.fejerstam@celsiussverige.se för vidare information. www.celsiussverige.se