Det går bra för Celsius

Det går bra för Celsius

"Vi har fått en ny, fräsch design på Celsius-burkarna, populära Citron Lime återfinns nu i sortimentet och fler och fler vill sälja den funktionella drycken Celsius", det går bra just nu konstaterar Magnus Fejerstam, VD för Celsius och fortsätter: "Trycket har gjort att vi har anställt två säljare i Stockholm och ökat marknadsavdelningen med tre personer".

Celsius - det enkla sättet att förbränna kalorier

Celsius är en funktionsdryck; du förbränner upp till 100 kalorier när du druckit en burk Celsius, den innehåller bara naturliga och nyttiga ingredienser och är en god törstsläckare. Den innehåller inget socker och inga kolhydrater, däremot finns gott om nyttigheter som grönt te, ingefära (gott om antioxidanter) samt dagsbehovet av vitamin B och C. Hemligheten bakom Celsius är MetaPlus™ som gör att ämnesomsättningen ökar och du förbränner kalorier även om du sitter still.

Drick en burk Celsius innan du går in på gymmet eller innan du drar på dig skorna för att ge dig ut på löprundan. Du kommer att märka skillnad!

Hitta din egen favoritsmak

Cola, Apelsin, Vilda bär, Citron Lime är lätt kolsyrade. Jordgubbe/Kiwi och Persika/Mango är helt utan kolsyra.

Sex dokumenterade, vetenskapliga studier av Celsius

Totalt har man genomfört sex dokumenterade studier av Celsius som visar att:

• Celsius förbränner upp till 100 kalorier eller mer under tre timmar, oavsett aktivitet.
    • Celsius stimulerar vitaliteten och prestationsförmågan.

Studie fem visade att Celsius-gruppen sänkte sitt dåliga LDL-kolesterol mellan 12 – 18 %, medan kolesterolvärdet var helt oförändrat på gruppen som tränade och drack placebo.

I studie fyra visade det sig att dricka en burk Celsius innan träning gav följande:

• 32 % mer uthållighet
    • 50 % ökad muskelmassa
    • 62 % bättre kondition

Gruppen som drack Celsius förbrände dessutom hela 93 % mer fett jämfört med gruppen som drack placebo. Studien pågick under en 10-veckorsperiod. Samtliga studier finns på www.celsiussverige.se.

Fakta Celsius & People’s Choice

Celsius lanserades i Sverige av People’s Choice hösten 2009. Idag har vi närmare 350 återförsäljare runt om i landet och vi växer. Efterfrågan och intresset för Celsius är mycket starkt.  Celsius säljs på gym och träningsanläggningar, i hälsokostbutiker och i dagligvaruhandeln.

Kontakta Magnus Fejerstam, VD People’s Choice 031 – 762 83 80 magnus.fejerstam@celsiussverige.se för vidare information. www.celsiussverige.se Följ oss på http://www.facebook.com/Celsiussverige.