Italienexpressen. Kvalitets- och miljöcertifierade enligt ISO 9001 & ISO 14001.

Grattis Italienexpressen till ISO 9001 & ISO 14001-certifieringen!

Vår affärsidé: Alla sorters transporter Sverige-Italien

Vår affärsidé är att med transportbranschens högsta kvalitet erbjuda förarbundna vägtransporter till och från Italien. Genom att krympa ledtiden kan vi erbjuda snabbare och mer flexibla transporter. Med ett brett utbud av fordon ska vi erbjuda alla sorters godstransporter: styckegods, hellaster, delpartier, expresstransporter, pallgods och skrymmande transporter.

Vårt främsta mål: Att förenkla din logistik

Att göra din logistik enkel och att på bästa sätt uppfylla dina behov av säkra och effektiva transporter är vårt främsta mål.

Vi vill bli, inte störst, utan bäst på det vi gör. I det arbetet är ingen kund för stor och ingen kund för liten, utan du är alltid välkommen att låta oss ta hand om ditt transportbehov.

Varför ISO-certifiering?

Italienexpressens miljö & kvalitetssamordnare Heidi Lindqvist om varför de redan när de startade upp verksamheten valde att ISO-certifiera sig: ”Först och främst kom det tidigt som ett krav från våra kunder men vi har sedan tidigare god erfarenhet av ISO-arbete. Det blir ett systematiskt arbetssätt med miljö & kvalitet som ger mervärden till företaget i form av struktur och ordning och reda.”

Italienexpressen valde att samarbeta med Certway och deras konsulter Monika Källström och Ann Jansson.

www.italienexpressen.se

Fakta: ISO 14001 & ISO 9001

ISO 14001 (miljö) syftar bland annat till att förbättra företagets miljöprestanda över tid och uppfylla gällande miljölagstiftning.

ISO 9001 (kvalitet) syftar bland annat till att företag ska sätta kundnöjdhet i första rummet och att man ska arbeta med ständiga förbättringar.

Kontaktpersoner:

Italienexpressen AB, Heidi Lindqvist, heidi@italienexpressen.se