Jaktia AB förstärker sin inköpsavdelning

Jaktia AB förstärker sin inköpsavdelning

Jimmy Sandsten, som är en välkänd profil inom vapen- och skyttebranschen, har tillträtt tjänsten som inköps- och logistikansvarig hos Jaktia AB. Jimmy kommer närmast från Torsbo Handels AB där han har bl a arbetat med ammunition- och vapenförsäljning. Tidigare har Jimmy arbetat med inköp, kvalitets- och logistikfrågor hos Thermisol AB och Autoliv AB. Jimmy har även en SM-titel i skytte från 2005 med sig i bagaget.

"Jag är mycket nöjd med den här rekryteringen. Den är en viktig kugge i Jaktias fortsatta arbete med att utveckla kedjans inköpssamarbete. Med Jimmy förstärker vi vår organisation med viktig erfarenhet inom inköp och logistik och skapar därmed förutsättningar för att ytterligare öka tempot i Jaktias utveckling av franchisekonceptet. Vi ökar även butikernas effektivisering i gemensamma inköps- och logistikfrågor", konstaterar Jaktias VD Lars Martinsson.

Jaktia visar sedan några år tillbaka en starkt växande distribution genom nya franchisebutiker runt om i landet.

"Vårt nära samarbete med de mest erkända varumärkena, vår långa tradition och vår unika kunskap med fackbutiker är kärnan i verksamheten". Lars berättar att vi kommer att få se fler Jaktiabutiker i framtiden. "Vår ambition är att fortsätta etableringen på orter där Jaktia idag inte är representerade."

Frågor? Kontakta VD Lars Martinsson, Jaktia AB 031-785 19 47 eller mejl: lars.martinsson@jaktia.se

Jaktia är Sveriges största franchisekedja när det gäller jakt och fiske med ett 20-tal butiker över hela landet. Huvudkontoret finns i Tollered, nordost om Göteborg. Läs mer på www.jaktia.se