Mordgåtan växer som kick-off

Mordgåtan växer som kick-off

Träffat Victoria Silversked, Alexander Skäggjåp eller Bröd Pita?  Ikväll kanske du spelar en av karaktärerna. Det kommer en inbjudan till en hemlig avskedsfest ”som du sent ska glömma” och dramat i Hall of Fame är igång.

Ny deckare? Nej, det är Mordgåtan. Mordgåtan är firmafesten eller eventet där du får möjlighet att kasta dina gamla roller och föreställningar om vad som är tillåtet åt sidan och ägna dig åt en helt ny karaktär. Upplägget är enkelt och alla kan delta. Du hinner med en Mordgåta under en vanlig middag och det krävs ingen speciell egenskap; ung, gammal, vältränad eller otränad. Alla har en plats. När kvällen är över har du, förutom njutit av en god middag, tagit del av hur dina arbetskamrater bytt skepnad och visat sidor du inte anat förr. Eller uttryckt såhär: ”Jag visste inte att jag hade en sådan talang för att stjäla.”

Vill du göra en annorlunda aktivitet med din arbetsgrupp, kompisar eller kunder? Prova Mordgåtan. Enkelt och hur kul som helst, dessutom riktigt prisvärt. Alla kan vara med och det snackas länge om kvällen, det kan vi lova. Mordgåtan genomförs på utvalda restauranger i Stockholm och Göteborg, tar ungefär lika lång tid som en vanligt trerätters middag. Pris från 290 kr per person. Professionella instruktörer & skådespelare bjuder på en fantastisk show och coachar er under kvällens gång.

Varför välja Mordgåtan till nästa kick-off? VD Niclas Lij svarar entusiastiskt:  -Det är så himla roligt, alla kan delta, kräver inte speciell utrustning eller klädsel och du behöver inte ta dyrbar konferenstid i anspråk. Du genomför en Mordgåta under en vanlig middag. Dessutom främjar det teambuildingen i gruppen. Alla borde uppleva en spännande mordgåta någon gång i livet!

Så här går det till:

Ni samlas på restaurangen där ni tas emot av kvällens instruktörer som delar ut era roller. Mordgåtan går igång med ett chockerande välkomsttal av instruktören som tagit rollen som Victoria Silversked. Ett dödsfall sker. Temat är Hall of Fame och ni minglar som olika kändisar från Hollywood. Kvällen fortsätter och tar många spännande vändningar. Till kaffet knyter instruktörerna ihop säcken och mördaren avslöjas. Prisutdelning med pokaler och Oscarstatyett, bland annat för ”Kvällens bästa lösning” och ”Kvällens Oscar”. Minimiålder 18 år.

Frågor om Mordgåtan – kontakta Niclas Lij, VD på 08-41  00 79 08, 0707-533 533 eller niclas@mordgatan.se

Om Mordgåtan

Idén till Mordgåtan fick Niclas under resor i London och New York där liknande koncept finns. Han har även hämtat inspiration från Cluedo och resultatet blev en egen Mordgåta anpassad för Sverige. Mordgåtan har blivit en succé i Stockholm under de år man funnits där och nu lanseras Mordgåtan i Göteborg med nyanställd personal och nytt kontor. Senare i vår kommer även Malmöborna att kunna knäcka en Mordgåta.

Mer information finns på www.mordgatan.se. Niclas Lij, VD 08-41 00 79 08, 0707-533 533.

monika@marknadskommunikation.nu