Ny dryck i Sverige - Celsius® är en prestationshöjande dryck som ger dig en kick och förbränner upp till 100 kalorier. Eller mer.

Företaget People's Choice lanserar nu Celsius® i Sverige. En god och uppiggande dryck som förbränner upp till 100 kalorier eller mer. Innehåller MetaPlusTM, en vetenskapligt validerad blandning av ingredienser med termogenetiska egenskaper som har forskats fram i USA. MetaPlusTM höjer ämnesomsättningen i kroppen och därmed ökar kaloriförbränningen.

Vetenskapliga studier bevisar att man förbränner upp till 100 kalorier eller mer under den tretimmars period som följer när man druckit en burk Celsius®. Studierna är utförda i Ohio och Oklahoma under åren 2005 - 2008.

50 % ökad muskelmassa, 93 % ökad fettminskning och 62 % förbättrad kondition! Det blev resultatet i gruppen som drack Celsius®, jämfört med gruppen som drack placebodrycker. Studien pågick i 10 veckor och undersökte effekten av att dricka Celsius® i kombination med träning. Läs hela studien på www.celsiussverige.se, studien genomfördes vid Applied Biochemistry & Molecular Physiology Laboratory, Department of Health and Exercise Science, University of Oklahoma.

Celsius® är en fräsch dryck som är vitaminberikad med vitamin B och C. Sockerfri och utan kolhydrater, som sötningsmedel används sukralos. Innehåller grönt te och ingefära som hjälper till med matsmältning och ämnesomsättning och innehåller viktiga antioxidanter. Celsius® är fritt från konstgjorda färg- och smakämnen. Innehåller inga konserveringsmedel eller aspartam.

Finns i sju friska smaker; Orange, Lemon-Lime, Wildberry, Ginger Ale, Cola eller Rasperry Acai och Peach Mango (de två sista utan kolsyra).

En burk Celsius®

• Förbränner upp till 100 kalorier eller mer.
  • Prestationshöjande och god dryck.
  • Innehåller vitamin B och C.
  • Sockerfri och inga kolhydrater.
  • Innehåller koffein, grönt te- och ingefärsextrakt samt Guarana och Taurin.
  • Fri från aspartam, konstgjorda färgämnen och konserveringsmedel.

Vi rekommenderar den inte till barn under 12 år, eller till ammande/gravid. Celsius® ska inte drickas på fastande mage.

Men när svettpärlorna rinner utför ryggraden när du sliter på spinningcykeln, i roddmaskinen eller på löpbandet, då kan du känna dig nöjd om du druckit en Celsius® innan passet, för då är det enkelt att lägga in en extra växel!

Företagsfakta:

Företaget People's Choice med säte i Göteborg marknadsför Celsius® till träningsanläggningar och sporthallar runt om i Sverige. Bland annat finns Celsius® hos de allra flesta gymkedjorna i Göteborgsområdet, t ex Life Health Fitness-kedjan, Sportlife och Gymnasium.

Frågor om Celsius® besvaras av Magnus Fejerstam, People's Choice 0707-58 58 17 alt 031 - 762 83 80, mejl: magnus.fejerstam@celsiussverige.se.

Välkommen till vår monter C20:49 på "Allt för hälsan", 6-8 november på Stockholmsmässan.

Mer information om Celsius; www.celsiussverige.se