Plastpallar från IP Group, Halmstad i smarta loop-system

Plastpallar från IP Group, Halmstad i smarta loop-system

IP Group utvecklar och säljer smarta förpackningslösningar till industrin. Plastpallar i smarta loop-system är ekonomiskt fördelaktigt, både avseende sparade kronor och minskade CO2-utsläpp. Genom olika typer av stapelbara system (hel, halv och kvartspallar) anpassade till industrins villkor gällande arbetsmiljö och effektivitet har IP Group utvecklat ett vinnande koncept. IP Groups kunder finns i många olika branscher; livsmedel, fordon, elektronik, flygtransporter mm.

"Ett bra exempel på företag som sparat mycket med våra system är Pågens bageri, berättar VD Tobias Josefson. Pågen distribuerar 650 000 bröd varje dag. Det innebär 545 000 pallar per år och deras årliga besparing blir 7 MKR!"

IP Group är nu ISO-certifierade enligt 9001:2008 samt 14001:2004. Genom ISO-certifieringen har de dokumenterat sina rutiner, har kontroll på sina miljöbovar och vet att de är effektiva i sina processer. Vill ni veta mer hur IP Group kan hjälpa ert företag till ett smartare logistikflöde? Kontakta det entusiastiska gänget hos IP Group på tel 035 - 10 24 80.

Certway AB vägledde IP Group fram till certifieringen.

Läs mer om Pågens besparing

Frågor? Kontakta VD Tobias Josefson 035 – 10 24 80, tobias.josefson@ip-group.se.

Läs mer om IP Group på www.ip-group.se

monika@marknadskommunikation.nu, www.marknadskommunikation.nu