Spara energi i din gamla hiss. Med Hisstech AB.

Spara energi genom att modernisera fastighetens gamla hissar.

Hisstech AB, Eskilstuna är ett fullserviceföretag för nyinstallation, drift, service och reparationer av hissar, trappor, portar och liknande anläggningar

Personlig service är kvalitet för Hisstech

”Vi har nu tagit steget och kvalitets- och miljöcertifierat oss enligt ISO 9001 och ISO 14001”, berättar Fredrik Eriksson, VD och ansvarig för arbetet med att certifiera företaget.

”Kvalitet är inte för oss att vara störst, för oss är kvalitet att ge personlig service. Vi lyssnar, diskuterar, förklarar och ger ordentlig återkoppling och begripliga rapporter av utförda åtgärder fortsätter Fredrik.”

Lönsamt för miljön att renovera gamla hissar

Miljöpåverkan hos en modern anläggning är betydligt lägre än hos en gammal. I dag finns det ett stort antal äldre hissanläggningar, vilket betyder höga underhålls- och driftskostnader samt onödigt hög energiförbrukning. En gammal hydraulhiss har exempelvis dålig verkningsgrad och en hissrenovering innebär en stor energibesparing. Äldre hissar är ofta överbelysta och det bidrar också till onödiga kostnader. Genom att installera en energieffektiv hissbelysning som tänds och släcks automatiskt minskar energiförbrukningen.

En hissmodernisering medför helt enkelt bättre driftsekonomi och större miljöhänsyn.

Certway vägledde

Hisstech valde att arbete med Certway för att nå i mål med miljö- och kvalitetscertifieringen och hos Certway var det Sofia Rosenkvist Wittsell som höll i taktpinnen.

Fakta Hisstech

Hisstech AB är ett fullserviceföretag för nyinstallation, drift, service och reparationer av hissar, trappor, portar och liknande anläggningar. Hisstech åtar sig serviceavtal på alla i marknaden förekommande märken. Bas i Eskilstuna men arbetsområdet sträcker sig till Stockholm med omnejd.

Fredrik Eriksson, VD Hisstech Sverige AB fredrik.eriksson@hisstech.se,

tel 072 – 320 92 24