Stegerud Steel, Varberg tillverkar gallerdurkar och trappor i stål.

Verifierad EPD hos Stegerud Steel stålprodukter

Stegerud Steel är Varbergsföretaget som tillverkar gallerdurkar och trappor i stål. Som ett led i sitt miljöarbete och för att möta sina kunders krav har de valt att ta fram en EPD (Environmental Product Declaration). En EPD är en beskrivning av en produkts miljöpåverkan ur ett livscykelperspektiv, dvs från vaggan till graven.

EPD för att möta kundernas krav

Stegerud Steel såg man att kundernas frågor om produkternas klimat- och miljöpåverkan ökade och lösningen för deras del var att ta fram en EPD med hjälp av Viktor HakkarainenCertway AB.

Kraven på att redovisa produkternas klimatpåverkan kommer i och med att det finns krav på att alla nya byggnader ska klimatdeklareras. Krav som sedan förs över på de företag som levererar produkter som ingår i byggnaden.

Vilka är Stegerud Steele?

Stegerud Steel bildades 1995 av Anders Stegerud. Han började sin karriär som resesäljare och under de åren lärde han sig allt om kundernas behov och önskemål. Det var också där han utvecklade sin övertygelse om att man ska leva upp till det man lovar och sina långsiktiga kundrelationer. Läs mer på hemsidan www.stegerudsteel.se

Idag har Stegerud Steel 17 anställda, varav många har varit anställda ända sedan 90-talet. För att kunna fortsätta utvecklas, har man idag ett samarbete med Peder Skrivares gymnasieskola i Varberg. Ungdomarna på industriprogrammet erbjuds praktik och efter examen leder det ofta till en anställning.

Stegerud Steel

Kontakt: