MMS EVENT på Distanshandelsdagen 2010

Mer SMS och MMS åt folket
Nu är tjänsten uppdaterad med fler funktioner och ett vässat backoffice. Dessutom har det blivit ännu enklare att lägga till sponsorskyltar och hantera bilder.
Funktionen för att ladda ner samtliga bilder dagen-efter är också förbättrad.

Distanshandelsdagen 2010
MMS EVENT var stolt leverantör på Distanshandelsdagen 2010. En aktiv publik ställde frågor via SMS som sedan projicerades på en skärm medan föreläsarna sållade bland frågorna via backoffice. Under kvällens galamiddag fick publiken fotografera festligheterna med sina mobiler. Bilderna strömmade in och projicerades live på projektorer automatiskt.

Citat från kund
"Vi använde MMS EVENT på Distanshandelsdagen 2010. Tjänsten användes för att låta publiken ställa
frågor till föreläsarna under dagen och under kvällens middag lät vi gästerna använda sina mobiler för att kunna ta foton som sändes upp live på en projektor.
En mycket uppskattad tjänst både av oss och publiken som vi gärna använder igen."

Bo Lindell, VD Svensk Distanshandel

Svensk Distanshandel är en förening, som har över 320 medlemmar och 100 business partners. Den sammanlagda omsättningen för medlemmarna är cirka 28 miljarder kronor (total försäljning inkl. export). SDh arbetar för att göra distans- och e-handeln tryggare för konsumenten och driver därför certifieringen Trygg e-handel. www.tryggehandel.se samt www.svenskdistanshandel.se

• Webbtjänster

• föreläsare
  • foto
  • tjänst
  • sms
  • mms

MMS EVENT är svenskt och ägs utav Melonsplash AB och tillhandahåller mobila tjänster främst inom mobil underhållning. Vår främsta produkt är MMS EVENT som är en tjänst på nätet för att visa bilder och texter från publik och åhörare på olika event såsom festivaler, kick-offs, mässor, föreläsningar och nattklubbar.

Peder Wahlberg

Presskontakt VD 0767710002