Pressmeddelande -

TV4 Expressen Mobilab AB och MoSync AB ingår samarbetsavtal inom app-utveckling för det snabbt växande Smartphone och surfplatt-användandet

TV4 Expressen Mobilab AB och det svenska mjukvarubolaget MoSync AB ingår idag samarbetsavtal inom Applikationsutveckling för Smartphones och surfplattor.

TV4 Expressen Mobilab AB jobbar idag med en rad mobila marknadsföringstjänster och applikationer och har en mycket stor publik för sina tjänster och har därför ett stort behov av att nå så många mobila plattformar som möjligt för att nå ut till sin publik. Flera mobila plattformar innebar tidigare att man tvingats ha flera utvecklarteam som arbetar med separata projekt, men som nu kan göras effektivare med MoSync’s system – ett team med en enda kodbas över plattformsgränserna.

MoSync som har ett system för att hantera ”cross plattform” har tillsammans med TV4 Expressen Mobilab AB gjort omfattande tester för att hantera denna utmaning. Dessa tester har slagit väl ut och parterna har nu beslutat att fördjupa relationen med ett samarbetsavtal

- Vi har under lång tid jobbat framgångsrikt med mobila tjänster. Vi har en stor publik med många olika mobila enheter med olika storlek operativsystem etc. Utvecklingen inom mobilt har utvecklats sig till en mängd vertikaler som styrs av mjukvaru- och hårdvarutillverkare. Vi tvingas idag skapa olika produkter för Android, iPhone, Symbian mm.  Nu satsar vi på att jobba mer horisontellt över alla olika plattformarna med hjälp av MoSync, säger Joachim Alvarez, Mobilab

- TV4 Expressen Mobilab AB är ett fantastisk företag som har väldiga möjligheter inom mobilt. Vi är enormt glada att med vår teknik och kunnande kunna bidra till såväl nya innovativa produkter som effektivare produktion, säger Henrik von Schoultz Co-founder MoSync.

• expressen
  • kupong.se
  • kuponginlösen
  • mobilab