Mitsubishi lanserar mobil hemsida

Mitsubishi Motors har valt att lansera en mobil webbplats som innebär att alla besökare som surfar med en SmartPhone till Mitsubishis vanliga webbplats får se en helt anpassad version för besökarens telefon.

Drivkraften för Mitsubishis val är att erbjuda marknaden en mobil hemsida som är relevant, snygg, och anpassad till alla telefoner på marknaden. Att driva och underlätta för besökaren att hitta närmsta återförsäljare eller verkstad har varit en viktig del av satsningen.

Surfandet från SmartPhones har exploderat i Sverige och att erbjuda sina kunder en webbplats som är anpassad för kundens device blir allt mer viktigt.

Reklambyrån Morkman stod för design och koncept medans Mobilwebb.com erbjuder ett komplett verktyg för att enkelt hantera allt innehåll på den mobila webbplatsen.

Jakob Pernvik på Mobilwebb.com säger att lanseringen av Mitsubishi innebär ett stort steg framåt för den svenska marknaden för mobila webbplatser. Besökare som surfar via sin SmartPhone har visat sig ha ett annat beteende än surfande från datorer. Man är ute efter begränsad, mer relevant information såsom kontaktinformation, öppettider samt vägbeskrivning.

Gå in på www.mitsubishimotors.se från en Smartphone.

Mobilwebb.com erbjuder marknaden verktyg och lösningar för Mobila hemsidor. Fokus är att erbjuda olika produkter för mobila webbplatser som är anpassade för alla Svenska företag.

• Webbmedia

• mobil webbplats
  • mobila hemsidor

Mobilwebbs strategi är att erbjuda marknaden ett publiceringsverktyg och tjänster som är 100% inriktat på att hantera företagets mobila hemsida. Vårt mål är att bli Sveriges främsta leverantör av mobilanpassade webbplatser.

Jakob Pernvik

Presskontakt VD 0706055963