S:t Görans i topp när Swedheart rankar sjukhus

S:t Görans i topp när Swedheart rankar sjukhus

I Swedhearts årliga kvalitetsindex rankas St Görans sjukhus som bäst i landet. Kvalitetsindexet speglar insatser i hela vårdkedjan och bekräftar bilden av att St Göran, som landets enda privatdrivna akutsjukhus, levererar vård av hög kvalitet. Moderaternas Lars Rådén, vice ordförande i hälso- och sjukvårdsnämnden i Region Stockholm, gläds över St Görans topplacering.

• Ännu än gång listats St Göran i topp i en nationell jämförelse mellan landets olika sjukhus. Sjukhusets topplacering visar att akutsjukhus kan bedrivas i fristående regi och leverera bäst resultat i landet. Jag hoppas att St Görans topplacering får alla Socialdemokrater att ta sitt förnuft till fånga och drar tillbaka sin smutskastningskampanj av fristående vårdaktörer. Svensk vård behöver fler sjukhus som S:t Göran, inte färre, säger Lars Rådén (M).

Läs mer om rankingen här (sid 26): https://www.ucr.uu.se/swedeheart/dokument-sh/arsrapporter-sh