Irene Svenonius (M), gruppledare för Moderaterna i Region Stockholm.

Svenonius om regeringsförklaringen: Bra för svensk sjukvård

Reformer av sjukvården utgjorde ett bärande inslag i statminister Ulf Kristerssons regeringsförklaring. Att den nytillträdda regeringen har ett så gediget reformprogram för sjukvården välkomnas av Moderaterna i Region Stockholms gruppledare Irene Svenonius.

- Den nya moderatledda regeringen är bra för Sverige och bra för Stockholm. Som regionpolitiker är jag extra glad över att statsminister Ulf Kristersson i dagens regeringsförklaring lovade att en nationell vårdförmedling i statlig regi ska inrättas så att patienter ges möjligheten att söka vård i hela landet samt att primärvården ska byggas ut. Detta är reformer som vi moderater i Region Stockholm drivit på för och som kommer att ge en mer likvärdig vård i hela landet, säger Irene Svenonius.

Läs regeringsförklaringen här: https://www.regeringen.se/4a99...