Ett steg närmare Nobel Center vid Slussen

Ett steg närmare Nobel Center vid Slussen

Exploateringsnämnden har idag gått vidare med planerna för ett Nobel Center vid Slussen genom en tidig markreservation till Nobelstiftelsen. Under dagens sammanträde beslutades också om markanvisningar till Atrium Ljungberg vid Slussen, i Hagastaden och i Slakthusområdet.

- Det är viktigt att vi nu tar nästa steg för Nobel Center vid Slussen. Centret blir en plats för vetenskap, innovation och kultur och ett av Stockholms viktigaste besöksmål för både stockholmare och turister. Med Nobel Center stärker vi ambitionen att förvandla Slussen från en trafikplats till en mötesplats. Jag ser fram emot att tillsammans med Nobelstiftelsen nu än tydligare knyta samman ett av världens starkaste varumärken med Stockholm – en av världens mest innovativa städer, säger Joakim Larsson, stadsbyggnadsborgarråd (M).

Moderaterna i Stockholm - pressjournummer 08-508 29 222 / +46 8 508 29 222

Erik Engstrand

Presskontakt Pressekreterare 076-122 91 40

Andreas Hamrin

Kraft att leda Stockholm

Stockholm ska vara en trygg, innovativ och växande storstad med möjligheter för alla. Moderaterna har kraften att leda oss dit.